Skip to main content

Performance Practice (6cr)

Code: 2011410-3004

General information


Enrollment
02.07.2020 - 31.10.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.07.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
6 cr
Local portion
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Marja Susi
Groups
PTEATS18
Teatteri-ilmaisunohjaaja syksy 2018
Course
2011410

Unfortunately, no reservations were found for the realization Performance Practice 2011410-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Syyskuun 2020 ja maaliskuun 2021 välisenä aikana toteutettava oma taiteellinen ohjaustyö.

Objective

Student is able to make a performance. Organizing, leading and directing both artistic and production aspects of the performance.

Content

Studing takes place in performance/play project either in academy invironment or in working life. Performance project can be part of recearce project. Student gathers and leds the working team. Student presents the results and process of perfomance project. Student reports the project.

Student workload

Opiskelija suunnittelee ja toteuttaa taiteellisen ohjaustyön joko omista lähtökohdista tai tilaustyönä.

Opintojakson puitteissa viedään eteenpäin omaa taiteellista kädenjälkeä ja syvennetään osaamista ohjaajan työssä. Ohjaustyö voi perustua joko itse kehitettyyn käsikirjoitukseen tai valmiiseen tekstiin. Opiskelija toimii yhteistyössä työryhmän ja ohjaavan opettajan kanssa, keskustelee omasta taiteellisista ratkaisuista ja artikuloi niitä vuoropuhelussa muiden kanssa. Opiskelija työskentelee ohjaajan roolissa ja reflektoi omaa ohjaajuutta taiteellisessa prosessissa. Ohjaustyöstä pidetään opintojakson lopuksi palautekeskustelu ohjaavan opettajan sekä arvioivan opettajan kanssa. Keskusteluun osallistuvat myös mukana ,mahdollisesti näyttelijöinä olleet ensimmäisen vuosikurssin opiskelijat. Ohjaustyöstä kirjoitetaan opintojakson päätteeksi raportti.

Opintojaksoon kuuluu:
-oman taiteellisen ohjaustyön toteutus
-omasta taiteellisista valinnoista artikuloiminen näyttelijöille, muulle mukana olevalle työryhmälle sekä ohjaavalle opettajalle
-oman työn kehittäminen esityksen ohjaajana
-valitun työtavan jäsentäminen ja kehittäminen ohjaustyössä
-yhteisiin seminaareihin ja ryhmätapaamisiin osallistuminen
-palautekeskusteluun osallistuminen
-raportin kirjoittaminen

Evaluation methods and criteria

-oman ohjaajuuden eteenpäin kehittäminen ja reflektointi
-omien taiteellisten ratkaisujen eteenpäin kehittäminen ja artikulointi
-valittujen työtapojen jäsentäminen
-ohjaustyön mitoitus ja keinot suhteessa valittuun aiheeseen, työtapaan ja sisältöön
-oman ohjaajan otteen ymmärtäminen ja jäsentäminen

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

-opiskelija suorittaa annetun tehtävän määräajassa
-opiskelija ymmärtää perusteet ohjaajan työstä
-opiskelija on tuonut esiin esityksen muodon ja saattanut sen valmiiksi

Assessment criteria, good (3-4)

-opiskelija on kehittänyt ja jäsentänyt omaa työtään itsenäisesti ohjaajana
-opiskelija osaa artikuloida ja keskustella valitusta muodosta ja taiteellisista ratkaisuista ymmärrettävästi
-opiskelija osaa jäsentää ja kertoa ohjaajan valinnoista ja työtavoista selkeästi
-opiskelija kehittää omaa kädenjälkeään ohjaajana
-opiskelija osaa reflektoida omaa työtään ohjaajana ja nähdä omia taiteellisia valintojaan suhteessa esityskenttään

Assessment criteria, excellent (5)

-opiskelija osaa tuoda oman taiteellisen ajattelun ja kädenjäljen selkeästi ja uutta luovalla tavalla esille omassa ohajsutyössään
-opiskelija osoittaa ohjaajana erityisen jäsennettyä, sujuvaa, perusteltua ja varmaa työotetta esityksen ohjaajana
-opiskelijan taiteellinen konsepti sekä toiminta ohjaajana toimivat yhdessä erityisen hyvin

Go back to top of page