Skip to main content

Dance and movement expression 3a (1 cr)

Code: 2011441-3002

General information


Enrollment
02.07.2019 - 30.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 19.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Seats
7 - 12
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Minna Karesluoto
Course
2011441
No reservations found for realization 2011441-3002!

Evaluation scale

H-5

Objective

Students are studying ballet and contemporary dance techniques and different movement improvisational approaches. Students are gaining good knowledge and physical skills into basics in dance and in movement expression. Students are recognising the connection between thinking and moving. Students are able to plan, create and shape bodily movements and also to develop different movement frases. Students can analyze their own and other´s movement language. Students are able to evaluate their own learning process in dance techniques and also in creative tasks.

Content

The goal of the studies is to deepen student´s capability to move, create movement and understand the meanings of movement on stage. The studies are consisting ballet and contemporary dance techniques, movement improvisation, composition and choreography. The main emphasis is to develop student´s to create and elaborate movement material. Studies are done in group and they consist practical classes, different training tasks and demos.

Teaching methods

Vuorovaikutteinen lähiopetus ryhmässä. Itsenäisesti toteutettavat ennakkotehtävät ja itsearviointitehtävät lähiopetuksen lisäksi.

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteena ovat oppimisprosessi ja osaamistavoitteiden saavuttaminen. Arvioidaan opiskelijan taiteellista, teknistä, sosiaalista ja eettistä kyvykkyyttä sekä taiteidenvälisyyden ja pedagogisten kompetenssien kypsyyttä. Arvioinnissa huomioidaan opiskelijan aktiivinen läsnäolo, edistyminen suhteessa opintojakson tavoitteisiin, opiskelijan omaan lähtötasoon ja vertaisryhmään sekä opiskelun ammattimaisuutta sekä ammattimaista asennetta. Lisäksi arvioidaan oppimistehtäviä ja muita suorituksia. Arviointi asteikolla 0-5.
Arviointia ohjaa arviointikehikko, jossa on annettu kriteerit numeraalisen arvosanan muodostumiselle.

Failed (0)

Poissaoloja yli 20%. Oppimistavoitteita ei ole saavutettu. Oppimistehtävät ja muut opintojakson suoritukset tekemättä määräajassa. Ammattimaisen oppimisen asenteen puuttuminen.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija
o soveltaa annettuja ohjeita tarkoituksenmukaisesti työskentelyssään
o käyttää ja soveltaa ammattikäsitteitä sujuvasti taiteellisessa toiminnassa
o osallistuu dialogisesti yhteisön vuorovaikutustilanteisiin
o hallitsee monipuolisesti oman taiteenalansa ammattitekniikoita ja välineistöä

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija
o tunnistaa oppimistapansa ja kykenee oppimistyyliensä kehittämiseen
o itsearvioi perustellusti taidollista ja taiteellista ammatillista osaamistaan
o yhdistää ja soveltaa aiemmin opittuja luovasti työskentelyssään
o kehittää osaamistaan eettisten ja ekologisten periaatteiden mukaisesti
o analysoi ja kehittää taiteellista ja taidekasvatuksellista toimintaansa

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
o hallitsee laajat esittävän taiteen taidot ja tiedot ja soveltaa niitä luovasti
o analysoi ja kehittää taiteenalansa työskentelytapoja
o analysoi ja edistää taiteenalansa kehitystä
o työskentelee ammatillisesti ja luovasti taiteenalansa erilaisissa työtehtävissä

Go back to top of page