History of comtemporary theatre (3 cr)
Code: 2011485-3004
General information
- Enrollment
-
02.12.2021 - 30.04.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 15
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
- Teachers
- Mervi Rankila-Källström
- Course
- 2011485
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opiskelija tutustuu nykyteatterin historiaan eri tietolähteiden kautta ja soveltaa tietoa oppimistehtäviin.
Opintojakson tavoite on vahvistaa opiskelijan kiinnostusta nykyteatterin historiaan sekä nähdä se omaa ammatti-identiteettiä rakentavana oppiaineena.
• Tavoitteena on aktivoida opiskelijaa hankkimaan historiallista tietoa sekä arvioimaan tietolähteiden luotettavuutta.
• Lisäksi tavoitteena on vahvistaa opiskelijan kykyä ymmärtää historiallista aikaa ja siihen liittyviä käsitteitä sekä ohjata opiskelijaa ymmärtämään ihmisten toimintaan vaikuttaneita tekoja erilaisissa tilanteissa. Tavoitteena on kasvattaa historiallista empatiakykyä.
• Opintojakson tavoitteena on myös auttaa opiskelijaa arvioimaan erilaisia syitä historiallisille tapahtumille ja ilmiöille.
• Lisäksi tavoitteena on ohjata opiskelijaa arvioimaan tulevaisuuden vaihtoehtoja historiatietämyksensä avulla ja liittämään oman teatteritoimintansa osaksi historian jatkumoa.
Objective
Student knows basics of 2000'th century theatre history.
Content
Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.
Materials
Eurooppalaisen teatterin historia https://disco.teak.fi/euteatteri/
Suomen teatterihistoria https://disco.teak.fi/teatteri/
+ Muu materiaali (radiotallenteet, videot, dokumentit, artikkelit)
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelija suorittaa tehtävät verkkotehtävinä, joista ohjaava opettaja antaa suullista palautetta.
Student workload
Tehtäväalueita on yhteensä kuusi ja ne ohjeistetaan Itslearningiin. Tehtävät palautetaan Itslearningiin.
Evaluation methods and criteria
Verkkotehtävät
Failed (0)
Opiskelija ei osallistu opintojaksolle eikä suorita annettavia oppimistehtäviä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Annettujen tehtävien tekeminen määräaikaan mennessä.
Assessment criteria, good (3-4)
Lisäksi opintojakson sisällön yhdistäminen aiemmin opittuun sekä kyky analysoida opittua. Edellisten lisäksi oman pohdinnan ja kiinnostuksen kohteiden sekä näkökulmien auki kirjoittaminen oppimistehtävissä
Assessment criteria, excellent (5)
Lisäksi kyky itsereflektioon sekä analysoida oman taiteenalan kehitystä.