Project studies 2 (5 cr)
Code: 2011486-3007
General information
- Enrollment
- 02.12.2021 - 30.05.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 31.07.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
- Teachers
- Marja Susi
- Course
- 2011486
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
11.4.-12.5. 2022
Pedagogisen osaamisen syventäminen, ryhmän ohjaaminen ala-asteen viidensillä luokilla pieryhmissä.
Yhteiset lapset ry:n koulutukseen osallistuminen ja työpajojen aiheiden soveltaminen annettuihin teemoihin.
Työpajat Martin koululla: 20.4., 26. ja 27.4. sekä 11.5.
Objective
The student plans, teaches and self evaluates theatre workshops for children or youth.
Content
Student teaches theatre skills for children or youth. Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojaksolla opiskellaan pienryhmissä. Opintojaksolla edellytetään itseohjaavuutta ja ryhmätyötaitoja sekä kykyä nähdä oma toiminta suhteessa niin pienryhmään kuin kohderyhmäänkin. Oma toiminta ryhmäohjaajana on keskiössä.
Student workload
Opintojakson alussa tutustutaan kohderyhmään sekä teatterilähtöisiin menetelmiin opetuksessa teoria-aineiston avulla.
Opintojaksolla valikoidutaan pienryhmiin, jotka suunnittelevat ja toteuttavat työpajat alakoululaisille. Opintojakson aikana opiskelijat kohtaavat kohderyhmäänsä niin työpajojen harjoitteiden testauksen merkeissä kuin myös itse työpajojenkin aikana. Opintojaksoon kuuluu myös palautteen antaminen ja saaminen ohjaavalta opettajalta sekä vertaisopiskelijoilta.
Opintojakson alku on työpajakokonaisuuden suunnittelua ja testausta. Työpajakokonaisuus toteutetaan 3-4 kerran sarjana sisältäen palautteen työpajojen väleissä. Opintojakso raportoidaan sen päättyessä.
Evaluation methods and criteria
* Läsnäolo ja aktiivisuus opetuksessa ja harjoituksissa osana ryhmää
* Osallistuminen ja työskentely osana pienryhmää sekä suhteessa kohderyhmään, motivaatio
* Kyky reflektoida omaa toimintaa ja osaamista
Failed (0)
Opiskelija ei osallistu tai osallistuu puutteellisesti kontaktiopetukseen. Oppimistehtäviä puuttuu.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opintojakson aikana opiskelija laajentaa aktiivisesti osaamistaan liittyen opetettavaan aineistoon ja integroi sitä aikaisempiin tietoihin ja taitoihin.
Assessment criteria, good (3-4)
Lisäksi opiskelija edistää aktiivisesti oman pienryhmänsä toimintaa ja motivoituu tehtäviin syväsuuntaisesti.Opiskelija haluaa kehittyä ryhmänohjaajana ja kokeilee erilaisia työrooleja prosessin aikana. Osaa motivoida ja kannustaa sekä omaa pienryhmäänsä että koululaisryhmäänsä teatterilähtöisten menetelmien käyttöön.
Assessment criteria, excellent (5)
Lisäksi opiskelija toimii paneutuneesti, itseohjautuvasti ja tavoitteellisesti. Opiskelija kehittää aktiivisesti osaamistaan. Opiskelija työskentelee ryhmässä rakentavasti ja ammattimaisesti.