Project studies 2 (5 cr)
Code: 2011486-3008
General information
- Enrollment
- 19.12.2022 - 07.04.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.04.2023 - 11.05.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Mervi Rankila-Källström
- Anna Hellstén
- Teacher in charge
- Mervi Rankila-Källström
- Course
- 2011486
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Huhti-toukokuussa toteutettava koululaisprojekti. Työskennellään pienryhmissä ohjaten peruskoulun 3. luokan oppilaita Martin koulussa.
Objective
The student plans, teaches and self evaluates theatre workshops for children or youth.
Content
Student teaches theatre skills for children or youth. Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.
Teaching methods
Luento-opetus sekä työpajojen suunnittelu ja toteutus. Opintojaksoon kuuluu osallistuminen kansainväliseen Diversi Date -hankkeen tapahtumaan sekä sen järjestelyihin opiskelijamentorin roolissa. Diversi Date -tapahtumassa käytettäviä luovia menetelmiä on mahdollisuus soveltaa omaan työpajakokonaisuuteen.
Pedagogic approaches and sustainable development
Projektiopinnot 2 -opintojakson tavoitteena on:
-syventää osaamista ryhmän ohjaamisessa teatteri-ilmaisun ohjaajana
-tutustua valittuun menetelmään, näkökulmaan ja viitekehykseen ja soveltaa sitä ryhmän ohjaamisen prosessissa
-suunnitella ja toteuttaa pienryhmässä neljän työpajakerran kokonaisuus valitulle kohderyhmälle (4 x 1,5, tunnin työpajakokonaisuus 2. luokan oppilaille)
-reflektoida omaa oppimista, haasteita ja kehittymistä ryhmän ohjaajana
Student workload
Osallistuminen Diversi Date -tapahtumaan. Neljä työpajaa kouluilla sekä ryhmässä tehtävä palaute ja sen käsittely.
Opintojakson päätteeksi kirjoitetaan ryhmäraportti.
Evaluation methods and criteria
1. Läsnäolo opetuksessa ja harjoituksissa osana työryhmää
2. Osallistuminen ja työskentely osana ryhmää, motivaatio
3. Kyky arvioida omaa toimintaa ja osaamista
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija osaa toimia annettujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on läsnä ja osallistuu vuorovaikutustilanteisiin vertaisoppimistapahtumissa ja työpajoissa. Opiskelija asettaa itselleen oppimistavoitteita. Opiskelija sitoutuu koululaisprojektin suunnitteluun ja toteutukseen.
Assessment criteria, good (3-4)
Lisäksi opiskelija toimii aktiivisesti työryhmässä toteuttaen tavoitteellisesti sekä ryhmän että omia tavoitteita. Tutkii omaa työrooliaan ja reflektoi omia oppimiskohtiaan ja suhtautuu niihin motivoituen.
Assessment criteria, excellent (5)
Lisäksi opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti. Hän osaa reflektoida ja yhdistää oppimaansa aiempaan osaamiseensa. Opiskelija osaa kehittää oppimaansa eteenpäin pyrkien luomaan uusia toimintamalleja tulevaan työhönsä teatteri-ilmaisun ohjaajana. Opiskelija haastaa itseään rohkeasti pyrkien syventämään omaa ammatillista osaamistaan työrooliin peilaten.
Opiskelija pystyy itsereflektioon jsekä nostamaan esiin myös itselleen haastavia asioita oppimisprosessista.
Opiskelija on vaikuttanut myönteisesti työskentelyilmapiiriin ja koko projektin onnistumiseen.