Skip to main content

Project studies 2 (5 cr)

Code: 2011486-3008

General information


Enrollment
19.12.2022 - 07.04.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.04.2023 - 11.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Teachers
Mervi Rankila-Källström
Anna Hellstén
Teacher in charge
Mervi Rankila-Källström
Course
2011486
No reservations found for realization 2011486-3008!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Huhti-toukokuussa toteutettava koululaisprojekti. Työskennellään pienryhmissä ohjaten peruskoulun 3. luokan oppilaita Martin koulussa.

Objective

The student plans, teaches and self evaluates theatre workshops for children or youth.

Content

Student teaches theatre skills for children or youth. Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.

Teaching methods

Luento-opetus sekä työpajojen suunnittelu ja toteutus. Opintojaksoon kuuluu osallistuminen kansainväliseen Diversi Date -hankkeen tapahtumaan sekä sen järjestelyihin opiskelijamentorin roolissa. Diversi Date -tapahtumassa käytettäviä luovia menetelmiä on mahdollisuus soveltaa omaan työpajakokonaisuuteen.

Pedagogic approaches and sustainable development

Projektiopinnot 2 -opintojakson tavoitteena on:

-syventää osaamista ryhmän ohjaamisessa teatteri-ilmaisun ohjaajana
-tutustua valittuun menetelmään, näkökulmaan ja viitekehykseen ja soveltaa sitä ryhmän ohjaamisen prosessissa
-suunnitella ja toteuttaa pienryhmässä neljän työpajakerran kokonaisuus valitulle kohderyhmälle (4 x 1,5, tunnin työpajakokonaisuus 2. luokan oppilaille)
-reflektoida omaa oppimista, haasteita ja kehittymistä ryhmän ohjaajana

Student workload

Osallistuminen Diversi Date -tapahtumaan. Neljä työpajaa kouluilla sekä ryhmässä tehtävä palaute ja sen käsittely.
Opintojakson päätteeksi kirjoitetaan ryhmäraportti.

Evaluation methods and criteria

1. Läsnäolo opetuksessa ja harjoituksissa osana työryhmää
2. Osallistuminen ja työskentely osana ryhmää, motivaatio
3. Kyky arvioida omaa toimintaa ja osaamista

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osaa toimia annettujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on läsnä ja osallistuu vuorovaikutustilanteisiin vertaisoppimistapahtumissa ja työpajoissa. Opiskelija asettaa itselleen oppimistavoitteita. Opiskelija sitoutuu koululaisprojektin suunnitteluun ja toteutukseen.

Assessment criteria, good (3-4)

Lisäksi opiskelija toimii aktiivisesti työryhmässä toteuttaen tavoitteellisesti sekä ryhmän että omia tavoitteita. Tutkii omaa työrooliaan ja reflektoi omia oppimiskohtiaan ja suhtautuu niihin motivoituen.

Assessment criteria, excellent (5)

Lisäksi opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti. Hän osaa reflektoida ja yhdistää oppimaansa aiempaan osaamiseensa. Opiskelija osaa kehittää oppimaansa eteenpäin pyrkien luomaan uusia toimintamalleja tulevaan työhönsä teatteri-ilmaisun ohjaajana. Opiskelija haastaa itseään rohkeasti pyrkien syventämään omaa ammatillista osaamistaan työrooliin peilaten.
Opiskelija pystyy itsereflektioon jsekä nostamaan esiin myös itselleen haastavia asioita oppimisprosessista.
Opiskelija on vaikuttanut myönteisesti työskentelyilmapiiriin ja koko projektin onnistumiseen.

Go back to top of page