Siirry suoraan sisältöön

Tanssi, historia ja yhteiskunta 4 (2 op)

Toteutuksen tunnus: 2011510-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 29.02.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2020 - 30.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
7 - 8
Koulutus
Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettajat
Heidi Alppirinne
Opintojakso
2011510
Toteutukselle 2011510-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Sisältö: Jazztanssin historia
Ajoitus: kevät 2020

Tavoitteet

Opiskelija soveltaa omaksumaansa perustason tietopohjaa länsimaisen taidetanssin kulttuurihistorian keskeisistä kysymyksistä tanssinopettajan työssä.
Opiskelija osaa keskustella tanssihistoriasta ja tanssitaiteen yhteiskunnallisesta asemasta ammattimaisesti. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida omaa tanssitaiteellista ja taidepedagogista toimintaansa suhteessa historiaan ja yhteiskuntaan. Opiskelija tunnistaa tanssikentän toimintatapoja ja ilmiöitä. Opiskelija hallitsee omatoimisen tiedonhankinnan tanssin historiasta ja tanssin asemasta yhteiskunnassa.

Sisältö

Tanssihistoria esiromanttisesta klassiseen balettiin ja 1900-luvun alusta nykypäivään.
Tanssitaiteen ja yhteiskunnan väliset suhteet.

Opetusmenetelmät

Lähioppiminen, kirjallisuus, keskustelut, oppimistehtävät. Opiskelija oppii kuuntelemalla, katselemalla, keskustelemalla sekä tekemällä muistiinpanoja ja tietojenhakua.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, tehtäväperustaisuus. Digioppiminen toteutuu tiedonhakuna. Tehtäviä tehdään ryhmätyönä ja yksin verkossa olevien aineistoja etsien ja käyttäen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetus 20 x 90min. Loput työajasta on varattu oppimistehtävien tekemiseen. Oppimistehtävät annetaan kontaktiopetuksessa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, tehtävien hyväksytty suorittaminen määräajassa ja laajuudessa sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.
-
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, tehtävien hyväksytty suorittaminen määräajassa ja laajuudessa sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.
Tehtävät käydään läpi luentojen aikana. Arviointi toteutetaan itse- ja vertaisarviointina opettajan kanssa keskustellen.

Siirry alkuun