Dramaturgia 2 (5op)
Toteutuksen tunnus: 2011518-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2018 - 31.12.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2019 - 31.07.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Linnankadun taidekampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 8 - 18
- Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus
Toteutukselle Dramaturgia 2 2011518-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla perehdytään erilaisiin 1900- ja 2000- luvun esitysdramaturgioihin ja kirjoitetaan omaa esitystekstiä. Opintojaksolla luetaan 1-3 eurooppalaista nykyesitystekstiä.
Tavoitteet
Opiskelija syventää dramaturgian perusteiden osaamistaan.
Sisältö
Luennot, työpajat, harjoitteet ja itsenäinen työ.
Oppimateriaalit
oppimateriaali (valikoiduin osin)
Heinonen & Reitala (toim.): Dramaturgioita. Palmenia 2001.
Lehmann: Draaman jälkeinen teatteri. Like 2009.
Ruuskanen (toim.): Nykyteatterikirja. 2000-luvun uusi skene. Like 2011.
Salminen & Snicker (toim.): Jumalainen näytelmä. Dramaturgisia työkaluja. Like 2012.
Opetusmenetelmät
Henkilökohtainen kirjoittamistyö. Toisten tekstien lukeminen. Vertaispalautteen anto pienryhmissä tai pareittain.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Tiimityö. Oma taiteellinen prosessi käsikirjoituksen parissa. Vertaispalaute.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet:
1. läsnäolo ja osallistuminen kontaktiopetuksessa
2. käsikirjoitussuunnitelma ja muut oppimistehtävät
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
1-2 opiskelija osallistuu vuorovaikutustilanteisiin ja tekee oppimistehtävät määräaikoihin mennessä
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
3-4 lisäksi opiskelija integroi oppimaansa aikaisempiin tietoihin ja taitoihin ja laajentaa aktiivisesti osaamisestaa dramaturgiasta
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 lisäksi opiskelija työskentelee paneutuneesti, itseohjautuvasti, tavoitteellisesti ja taitojaan soveltaen. Opiskelija kehittää aktiivisesti omaa taiteellista osaamistaan ja pystyy sanallistamaan valintojaan. Työskentelee ryhmässä rakentavasti ja ammattimaisesti.