Alternative Methods of Sculpture (5 cr)
Code: 2021148-3003
General information
- Enrollment
-
02.11.2020 - 08.03.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.03.2021 - 26.03.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 4 - 9
- Degree programmes
- Degree Programme in Fine Arts
- Teachers
- Eero Merimaa
- Course
- 2021148
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Alternative methods of sculpture focuses in the fourth dimension (time) surrounding the three-dimensionality and (apparent) stability of sculpture. What kind of ruptures can video, performance or social rituals bring to the category of sculpture. How does time, temperature or motion sensitive materials expand the traditional concept of sculpture.
Objective
The students will be able to:
• apply historical and modern techniques and modes of expression in sculpture.
• use different methods of sculpture and develop their own three-dimensional expression from a wide and innovative perspective
• work while observing occupational safety and environmental considerations
• plan and scale their work for the time frame allowed
• work as an active member of a group while developing its work
Content
The students learn a wide range of methods and materials used in sculpture, including recycled materials, textiles, paper, plastics, electronics, robotics etc., as well as combining different method and materials, for example soft and hard materials or cross-disciplinary art projects to create interesting content. In addition, the students learn about the history and current applications of methods and materials in sculpture as well as occupational safety in theory and practice.
The studies are completed according to the plan at workshops. Through these exercises, the students will learn how to use different methods, materials and their combinations as part of their expression. The students are expected to actively participate in instruction and feedback discussions.
Teaching methods
Oppimismenetelmissä korostuvat tehtäväperusteisuus, projektioppiminen ja lähiopetus. Opiskelija määrittelee kurssin alussa ohjaavan opettajan kanssa työskentelylleen päämäärän, jota lähestytään henkilökohtaisen työskentelyn, ryhmä- ja yksilötapaamisten sekä itsereflektion kautta.
Evaluation methods and criteria
Oppimistehtävä muodostaa arvioinnin perustan, jonka yhteydessä kiinnitetään huomiota työn tarkoituksenmukaiseen mitoitukseen, työprosessin hallintaan sekä taiteelliseen ilmaisuun. Kaikki kurssin aikana annetut tehtävät tulee suorittaa ja ne vaikuttavat arviointiin. Kurssin päätteeksi järjestetään joko kaikille yhteinen tai vaihtoehtoisesti opiskelijan ja opettajan välinen henkilökohtainen arviointikeskustelu. Arviointikeskustelussa korostuvat itsearviointi, vertais- ja opettaja-arviointi.
Failed (0)
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoa.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija
• osaa soveltaa annettuja ohjeita omaan työskentelyynsä
• osaa käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä ja -välineitä ja soveltaa niitä omaan ilmaisuunsa
• osallistuu dialogisesti yhteisön vuorovaikutustilanteisiin.
Assessment criteria, good (3-4)
Edellisten lisäksi opiskelija
• osaa suunnitella omaa työskentelyään ja tunnistaa työskentelyprosessinsa vaiheet
• osaa arvioida ja mitoittaa opiskelun/työn valmistamisen vaatiman ajan
• osoittaa tuntevansa dokumentaarisen valokuvauksen tietoperustan
• työskentelee ja toimii eettisten ja ekologisten periaatteiden mukaisesti
• kykenee kehittämään ja syventämään persoonallista ilmaisuaan
• osaa sijoittaa työskentelynsä laajempiin yhteyksiin ja nykytaiteen kentälle
Assessment criteria, excellent (5)
Edellisten lisäksi opiskelija
• osoittaa hallitsevansa valitsemiensa materiaalien, työskentelymetodien ja sisältöjen kriittisen limittymisen nykytaiteen diskursseihin
• osaa analysoida ja kehittää työskentelyprosessinsa vaiheita
• osaa analysoida kriittisesti erilaisia ratkaisumalleja