Skip to main content

German language 2 (5 cr)

Code: 1000323-3004

General information


Enrollment
01.12.2020 - 22.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2021 - 30.04.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Teachers
Marjo Aaltonen
Groups
PTUTAS20A
PTUTAS20A
PTUTAS20B
PTUTAS20B
Course
1000323
No reservations found for realization 1000323-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan ajalla 14.1.2021-22.4.2021.

Opintojakso koostuu verkko-opetuksesta (28t) ja opiskelijan itsenäisestä työskentelystä (105t).

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää ja soveltaa perustason (A) saksan kieltä erilaisissa arkipäivän tilanteissa. Tavoitteisiin pyritään harjoittamalla tekstin ymmärtämistä, kuullun ymmärtämistä, sanaston ja kieliopin käyttöä suullisesti sekä kirjallisesti.

Oppimistavoite: kirjoitustaidot

Opiskelija
- kirjoittaa päälauseita
- täydentää tai jatkaa lauseita
- kirjoittaa lyhyen rutiininomaisen viestin työelämään liittyen
- soveltaa perussanastoa ja peruskielioppia

Oppimistavoite: Luetun ja kuullun ymmärtäminen

Opiskelija
- tunnistaa perussanoja ja -fraaseja
- ymmärtää perussisällön selkeästä puheesta
- ymmärtää perussisällön yksinkertaisesta tekstistä esim. ruokalista, aikataulu, ilmoitus, lyhyt viesti

Oppimistavoite: suullinen osaaminen

Opiskelija
- esittää yksinkertaisia kysymyksiä
- vastaa kysymyksiin itseensä liittyen melko spontaanisti ja mallivastauksia soveltaen
- viestii ymmärrettävästi perusfraaseilla rutiinitilanteissa esim. hotellissa tai puhelimessa
- ääntää ymmärrettävästi

Objective

 
The student masters the basics of German and is able to communicate in various situations due to his/her diversified language skills.

Content

- everyday situations (oral and written)
- grammar
- cultural knowledge

Materials

verkkomateriaali (ITS learning)

Pedagogic approaches and sustainable development

flipped classroom-menetelmä: opiskelijat tutustuvat teoriaan itsenäisesti annetun materiaalin avulla, verkkotapaamiset käytetään harjoitteluun, ohjaukseen ja testaukseen

Student workload

Opiskelijan osaamista testataan arvioitavien tehtävien avulla:

- testit kieliopista
- suullinen testi ("haastattelu")
- itsenäisesti suunniteltava ja toteutettava suullinen tehtävä opintojakson viestintätilanteista
- kirjallinen tehtävä (sähköpostiviesti)

Opintojaksolla tulee kotitehtäviä viikoittain. Niitä ei arvioida, mutta niiden tekeminen on suositeltavaa, jotta oppimista tapahtuisi. Opiskelija testaa sanaston osaamista itsenäisesti.

Opiskelijan tulee
- olla valmistautunut verkkotapaamisiin
- seurata ja noudattaa opintojakson aikataulua sekä tehtävien ohjeistuksia ja palautusajankohtia,
- huolehtia, että tarvittava materiaali on käytössä,
- tehdä tarvittavat muistiinpanot oma-aloitteisesti.

Opintojaksolla käytetyt termit: testi = Test, arvioitava tehtävä = Aufgabe, kotitehtävä = zu Hause

Evaluation methods and criteria

Opintojakson arviointi on tehtäväperusteinen, oppimistavoitteet huomioiden, asteikolla 1-5 seuraavasti:

1 Opintojakson arvosana muodostuu testien ja suullisten/kirjallisten tehtävien keskiarvosta.
2 Testit arvioidaan pistein. Testeistä saadusta yhteispistemäärästä muodostuu testien arvosana.

Huomioitavia seikkoja:

- Kaikki tehtävät on suoritettava ilmoitettuna ajankohtana tai annettuun palautusajankohtaan mennessä.
- Myöhästyneet tehtävät saavat 0; niitä ei voi suorittaa uudelleen tai korvata muilla tehtävillä.
- Tehtävien arvosanoja ei voi korottaa.
- Palauttamiseen/tehtävien suorittamiseen liittyvistä ongelmista on ilmoitettava hyvissä ajoin etukäteen.
- Poissaoloja ei voi korvata lisätehtävillä.

Further information

Verkkotapaamisissa opiskelijalla tulee olla toimiva mikrofoni ja kamera.

Go back to top of page