Suuntautuminen työelämään (9op)
Toteutuksen tunnus: 2051166-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 08.12.2019 - 30.03.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.02.2020 - 11.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 9 op
- Lähiosuus
- 7 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Muotoilun koulutus
- Opettajat
- Hannu Parkkamäki
- Markku Seppälä
- Mervi Vuolas
- Vastuuopettaja
- Mervi Vuolas
- Opintojakso
- 2051166
Toteutukselle Suuntautuminen työelämään 2051166-3005 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Suuntautuminen työelämään 3 op / Vuolas
- Oma muotoilijuus ja sen esittäminen cv:ssä ja portfoliossa
- Muotoilijan osaaminen (haastattelu, video)
Näyttelysuunnittelu 3 op / Parkkamäki
- Versot 2020-näyttelyn suunnittelu ja toteutus yhteistyössä Uuden Muotoilun Yhdistyksen kanssa Turku Design Festival:lle Kårenilla 8.5.2020
Opinnäytetyön taitto ja digitaalinen portfolio 3 op / Seppälä
Tavoitteet
Suuntautuminen työelämään -opintojakson tavoitteena on syventää opiskelijan asiantuntijuutta ja viimeistellä oman muotoiluosaamisen esittelyä.
Sisältö
Näyttelysuunnittelu, digitaalinen portfolio, työnäytekansio ja alalle suuntautuminen
Oppimateriaalit
Optimassa
Ohjelmien opaskirjat, harjoitustehtävät sekä sähköinen "Help" -materiaali.
Opetusmenetelmät
Vuolas: Tekemällä oppiminen, tiimityöskentely, asiantuntijahaastattelu, sulautuva oppiminen (Blended learning)
Parkkamäki:
Seppälä: Tekemällä oppiminen tehtäväkohtaiset ohjeet, tunneilla tehtävät harjoitustyöt ja itsenäinen työskentely.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä, vaan hyväksytysti suoritetut tehtävät ja aktiivinen osallistuminen.
Jatkuva arviointi, tuntityöskentely, pakolliset palautettavat harjoitustyöt
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovitaan erikseen tapauskohtaisesti, esim. AHOT menettelyn mukaisesti.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op = 81 h opiskelijan työtä
Itsenäiset ja ryhmätehtävät
Vuolas: cv, sisällön tuottaminen portfolioon, asiantuntijahaastattelu, video
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen aikataulussa hyväksytysti.
Jatkuva seuranta ja tulosten laadullinen arviointi.
Arviointi 2 viikkoa moduulin päättymisen jälkeen.
Hylätty (0)
Ei suoritusta tai suoritukset eivät ole riittäviä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tehtävät tehty hyväksytysti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Harjoitustyöt on tehty huolellisesti aikataulussa ja osallistuminen on ollut aktiivista. Opiskelija on ottanut vastuuta oppimisestaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Harjoitustyöt on tehty erittäin huolellisesti aikataulussa ja tulokset ovat ammattimaisia. Osallistuminen on ollut erittäin aktiivista ja opiskelija on ottanut vahvasti vastuuta oppimisestaan.
Lisätiedot
Optima.turkuamk.fi - Kurssikohtainen työtila.