Skip to main content

Enhancing crossmedia journalism in newsroom (5cr)

Code: 2081200-3001

General information


Enrollment
12.11.2018 - 31.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2019 - 07.06.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 26
Teachers
Johanna Ailio
Teacher in charge
Johanna Ailio
Course
2081200

Unfortunately, no reservations were found for the realization Enhancing crossmedia journalism in newsroom 2081200-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson teema päätetään yhdessä ja kaikki opiskelijat toteuttavat juttuja tästä samasta teemasta.
Kukin opiskelija asettaa itselleen omat oppimistavoitteensa ja kirjaa ne dokumenttiin opintojakson alussa. Opiskelija voi syventää osaamistaan tiedonhankinnassa, monimediallisessa ilmaisussa (teksti, audio, video tai kuva) tai kokeilevan ja uutta luovan yhdistelmän muodostamisessa.
Opintojaksolla kukin opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja julkaisee esittelemästään aiheesta kokonaisuuden, joka osoittaa hänen osaamistaan henkilökohtaisessa portfoliossa. Opintojakson tavoitteena on haastaa oma osaaminen ja kokeilla sen rajoja, löytää uusia tapoja journalismin tuottamiseen ja julkaisemiseen ja käyttää olemassa olevia resursseja mielekkäästi ja tavoitteellisesti.
Oman juttusarjansa lisäksi kukin opiskelija on julkaisuviikoilla toimituspäällikkönä muiden julkaisuille.
Opintojakson toteutus on 8.1.-14.2.2019

Objective

Upon completion of the course students are able to compose and produce a thematic journalistic production or series based on professional journalistic research are able to make a specialized journalistic production have courage to make a crossmedia journalistic experiment or to analyze and present a crossmedia solution made elsewhere act professionally in a newsroom professionally supervise newsroom working know how to apply interactivity of social media in journalistic processes are able to reflect their own actions and receive feedback

Content

a crossmedia series or production extensive journalistic research a crossmedia experiment or analysis using social media in journalism professional newsroom working professional supervising of newsroom working

Materials

Optima: TUTKA

Teaching methods

Toimitustyöskentely
Tehtäväpalautukset Optiman oppimisympäristöön

Pedagogic approaches and sustainable development

Yhteisöllinen oppiminen on kesksinen metodi: opintojakson alussa päätetään keskusteluissa yhteinen teema. Opintojakson aikana toimituspalavereissa kehitellään jokaisen juttua eteenpäin. Julkaisupäivänä yhteinen kritiikki on oleellinen osa oppimista.

Completion alternatives

AHOT-menettely

Student workload

1. Henkilökohtaisen oppimistavoitteen määrittely
2. Juttusarja pitsaus
3. Neljän erillisen jutun toteuttaminen
5. Toimituspäällikkövuoro
6. Portfolion kirjoittaminen

Failed (0)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija asettaa itselleen mielekkäät oppimistavoitteet. Hän esittelee juttuaiheensa ja saa niille hyväksynnän. Hän tuottaa julkaisukelpoisen juttusarjan. Portfolio ja työraportti esittelevät opiskelijan toiminnan.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelijan itselleen asettamat tavoitteet ovat selkeät ja osoittavat hänen pyrkivän kehittämään omaa osaamistaan. Hän noudattaa annettuja aikarajoja ja toimii ammattimaisesti. Juttusarjan idea ja toteutus ovat mielenkiintoisia ja teknisesti hyviä. Tiedonhankinta on luotettavaa. Jutut osoittavat paneutumista ja sinnikkyyttä. Opiskelijan itsereflektio osoittaa analyyttistä ajattelua ja realistista käsitystä omasta osaamisesta ja parannustavoitteista. Portfolio on huolellinen työnäyte.

Assessment criteria, excellent (5)

Aikaisemman lisäksi opiskelijan itselleen asettamat oppimistavoitteet ovat kunnianhimoisia ja osoittavat hänen pyrkivät löytämään uusia journalistisia tapoja. Juttusarjan idea ja yksittäiset jutut ovat erittäin mielenkiintoisia, ilmaisuvoimaisia ja omintakeisia. Tiedonhankinta on vaativaa. Opiskelija ottaa jutuissaan luovia riskejä ja haastaa itsensä sisällön, ilmaisun tai tekniikan kautta. Hänellä haluaa kokeilla verkkojournalismin eri ilmaisutapoja myös perinteisestä poiketen. Hän osoittaa hallitsevansa suvereenisti eri mediavälineet. Opiskelijan itsereflektio on hyvin analyyttinen, kriittinen ja realistinen ja hänen portfolionsa on luova ja huolellinen työnäyte osaamisesta.

Go back to top of page