Siirry suoraan sisältöön

Brändin hallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081331-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2020 - 15.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.01.2020 - 31.03.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
PMEDIS18masu
PMEDIS18 mainonnan suunnittelu
Opintojakso
2081331
Toteutukselle 2081331-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Brändinhallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen.

Osallistuminen AdProfit-mainoskilpailuun työpareina.

Ekskursio Helsinkiin torstaina 30.1.2020. Ohjelma:
klo 10.00 Mainostoimisto Bob the Robot (Juha Nikkilä)
klo 13.00 Mainostoimisto Hasan & partners (Katariina Harteela).
Omakustanteinen matka.
Ekskursion sijasta ko. lähipäivän voi suorittaa myös vaihtoehtoisella tavalla (sovittava erikseen vastuuopettajan kanssa).

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:


- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.

Oppimateriaalit

ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja, ekskursio mainostoimistoihin Hgissä 30.1.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ekskursiopäivän Hgissä 30.1. voi suorittaa myös vaihtoehtoisella tavalla (sovittava erikseen vastuuopettajan kanssa).

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti.
Mainosalan kilpailuun osallistuminen parityönä.
Työelämään tutustumista vierailijaluentojen ja Hki-ekskursion (30.1.) avulla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, kilpailutyön läpivienti, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla

Hylätty (0)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Lisätiedot

Edeltävyysehdot: Markkinoinnin ja konseptisuunnittelun perusteet

Siirry alkuun