Brändin hallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081331-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.01.2020 - 15.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 14.01.2020 - 31.03.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Minna Teittinen
- Vastuuopettaja
- Minna Teittinen
- Ryhmät
-
PMEDIS18masuPMEDIS18 mainonnan suunnittelu
- Opintojakso
- 2081331
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Brändinhallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen.
Osallistuminen AdProfit-mainoskilpailuun työpareina.
Ekskursio Helsinkiin torstaina 30.1.2020. Ohjelma:
klo 10.00 Mainostoimisto Bob the Robot (Juha Nikkilä)
klo 13.00 Mainostoimisto Hasan & partners (Katariina Harteela).
Omakustanteinen matka.
Ekskursion sijasta ko. lähipäivän voi suorittaa myös vaihtoehtoisella tavalla (sovittava erikseen vastuuopettajan kanssa).
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.
Oppimateriaalit
ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja, ekskursio mainostoimistoihin Hgissä 30.1.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ekskursiopäivän Hgissä 30.1. voi suorittaa myös vaihtoehtoisella tavalla (sovittava erikseen vastuuopettajan kanssa).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti.
Mainosalan kilpailuun osallistuminen parityönä.
Työelämään tutustumista vierailijaluentojen ja Hki-ekskursion (30.1.) avulla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, kilpailutyön läpivienti, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla
Hylätty (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Lisätiedot
Edeltävyysehdot: Markkinoinnin ja konseptisuunnittelun perusteet