Finnish Language and Communication (3 cr)
Code: 1001006-3137
General information
- Enrollment
- 04.01.2021 - 18.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.01.2021 - 31.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 26
- Degree programmes
- Degree Programme in Public Health Nursing
- Teachers
- Päivi Myllymäki
- Course
- 1001006
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso ajoittuu tammi-huhtikuulle. Oppimateriaali ja tehtävät ovat ITSLearning-verkko-oppimisympäristössä, joka avautuu kurssille ilmoittautuneille 11.1. klo8.00.
Tunnit pidetään tammi-maaliskuussa verkossa Zoom-alustalla. Opettaja lähettää tapaamisiin sähköpostikutsut, jotka tulevat myös kurssin ITS-tilaan. Huhtikuun esitysseminaari pidetään kampuksella lähiopetuksessa, mikäli koronatilanne sen sallii.
11.1. klo 12.30 - 15.45 aloitus,
linkki aloitustapaamiseen: Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/66424645722
18.1. klo 12.30 - 14.00
11.2. klo 12.30 - 15.45
16.3. klo 8.15 - 10.00
15.4. klo 8.15 - 11.30 esitysseminaari VERKOSSA
Lähitapaamiset koronatilanteen vuoksi verkossa.
Objective
The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.
Content
Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism
Evaluation methods and criteria
-raportti: arviointi 0-5
-mediatehtävä: arviointi 0-5
-muut: hks/hyl
Yleiset arviointikriteerit toteutussuunnitelmassa ja ITS-tilassa.
Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit tehtävänannoissa
Failed (0)
Hylätty
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn hyvin vähän tai ei ollenkaan.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
1–2
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista lähdemateriaalia vain vähän ja yksipuolisesti ja tehtävissä on puutteita. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vähän.
Assessment criteria, good (3-4)
3–4
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Tehtävät on suoritettu asianmukaisesti ja niissä on omaa oivallusta. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn aktiivisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
5
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet kiitettävästi ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin ja lähteisiin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut ryhmän työskentelyyn, osallistunut hyvin aktiivisesti yhteiseen työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista