Project studies 1 (5 cr)
Code: 2011402-3007
General information
- Enrollment
- 07.09.2020 - 31.03.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 20
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
- Teachers
- Marja Susi
- Mervi Rankila-Källström
- Course
- 2011402
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Koululaisprojektin suunnittelu ja toteutus työpajamuodossa alakoululaisille.
Objective
Student is able to apply His/Her skills of making performance.Student is productive member of a working group.
Content
Student works in production making aperformance/play. Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work. Written plan and raporting a work process.
Teaching methods
Opintojakson alussa tutustutaan kohderyhmään sekä teatterilähtöisiin menetelmiin opetuksessa teoria-aineiston avulla.
Opintojaksolla valikoidutaan pienryhmiin, jotka suunnittelevat ja toteuttavat työpajat alakoululaisille. Opintojakson aikana opiskelijat kohtaavat kohderyhmäänsä niin työpajojen harjoitteiden testauksen merkeissä kuin myös itse työpajojenkin aikana. Opintojaksoon kuuluu myös palautteen antaminen ja saaminen ohjaavalta opettajalta sekä vertaisopiskelijoilta.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojaksolla opiskellaan pienryhmissä. Opintojaksolla edellytetään itseohjaavuutta ja ryhmätyötaitoja sekä kykyä nähdä oma toiminta suhteessa niin pienryhmään kuin kohderyhmäänkin. Oma toiminta ryhmäohjaajana on keskiössä.
Student workload
Opintojakson alku on työpajakokonaisuuden suunnittelua ja testausta. Työpajakokonaisuus toteutetaan 3-4 kerran sarjana sisältäen palautteen työpajojen väleissä. Opintojakso raportoidaan sen päättyessä.
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteet:
* Läsnäolo ja aktiivisuus opetuksessa ja harjoituksissa osana ryhmää
* Osallistuminen ja työskentely osana pienryhmää sekä suhteessa kohderyhmään, motivaatio
* Kyky reflektoida omaa toimintaa ja osaamista
Failed (0)
Opiskelija ei osallistu tai osallistuu puutteellisesti kontaktiopetukseen. Oppimistehtäviä puuttuu.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opintojakson aikana opiskelija laajentaa aktiivisesti osaamistaan liittyen opetettavaan aineistoon ja integroi sitä aikaisempiin tietoihin ja taitoihin.
Assessment criteria, good (3-4)
Lisäksi opiskelija edistää aktiivisesti oman pienryhmänsä toimintaa ja motivoituu tehtäviin syväsuuntaisesti.Opiskelija haluaa kehittyä ryhmänohjaajana ja kokeilee erilaisia työrooleja prosessin aikana. Osaa motivoida ja kannustaa sekä omaa pienryhmäänsä että koululaisryhmäänsä teatterilähtöisten menetelmien käyttöön.
Assessment criteria, excellent (5)
Lisäksi opiskelija toimii paneutuneesti, itseohjautuvasti ja tavoitteellisesti. Opiskelija kehittää aktiivisesti osaamistaan. Opiskelija työskentelee ryhmässä rakentavasti ja ammattimaisesti.