Skip to main content

Professional Interaction, Ethics and Counselling (5cr)

Code: 7081238-3014

General information


Enrollment
02.12.2020 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Liisa Pirinen
Sirppa Kinos
Course
7081238

Unfortunately, no reservations were found for the realization Professional Interaction, Ethics and Counselling 7081238-3014. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Verkko-opetus vkot 2-6

ti 12.1 klo 16.30-18.30 Opintojakson aloitus. Ammatillinen vuorovaikutus (LP)
ti 19.1 klo 16.30-18.30 Ammattietiikka (LP)
ti 26.1 klo 16.30-18.30 Ohjauksen teoreettisia lähtökohtia ja erilaisia näkökulmia vuorovaikutukselliseen tukemiseen (SK) Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/64682178032?from=addon
ti 2.2 klo 16.30-18.30 Simulaatiot (SK, LP)
ti 9.2 klo 16.30-18.30 Its tentti lainsäädännöstä. Opintojakson palaute. (LP, SK)

Objective

Student
- knows the values and codes of ethics in the social field
- knows different views of human life and understands the significance of values and the view of human life
in the client work
- knows the basics of professional interaction and counselling

Content

Content
- professional interaction and dialogue
- counselling as the basic tool of a Bachelor of Social Services, different approaches of counselling,
theoretical orientation and techniques of counselling
- concept of ethics and professional ethics
- Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients
- Social Welfare Act

Materials

- Luentomateriaali
- Laki sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista 812/2000
- Sosiaalihuoltolaki 1301/2014.
- Sosiaalialan ammattihenkilön eettiset ohjeet
https://talentia.e-julkaisu.com/2017/eettiset-ohjeet/
- Vilen, M.; Leppämäki, P. & Ekström, L. 2008. Vuorovaikutuksellinen tukeminen. Helsinki: WSOY
- Juujärvi, S.; Myyry, L. & Pesso, K. 2007. Eettinen herkkyys ammatillisessa toiminnassa. Helsinki: Tammi

Simulaatioihin osallistuminen edellyttää ennakkomateriaaliin perehtymistä:
Vilen, M.; Leppämäki, P. & Ekström, L. 2008. Vuorovaikutuksellinen tukeminen. Helsinki: WSOY, luvut 1-3

Teaching methods

Yksilötyöskentely.
Oppimistehtäväperusteinen.
Simulaatio

Exam schedules

Its tentti jakson lainsäädännöstä 9.2.2021 klo 16.30 (20 min). Uusintatentti sosiaali- ja kasvatusalan uusintatenttipäivänä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Tutkiva oppiminen.
Verkko-oppiminen.
Simulaatio-oppiminen.

Student workload

Oppimistehtävä ohjeistetaan opintojakson alkaessa ja Itslearningissa.
Oppimistehtävässä vertaisarviointi Itslearningissa.
Oppimistehtävän palautuspäivät: 12.2.21. Toinen palautuspäivä 31.3.21.

Oppimistehtävä (sisältää myös jakson kirjallisuuteen tutustumisen) 3 op.
Its tentti jakson lainsäädännöstä1 op.
Lähiopetus ja simulaatio1 op.

Evaluation methods and criteria

Oppimistehtävä 3 op (T1-K5/hylätty).
Its tentti jakson lainsäädännöstä1 op (hyväksytty/hylätty).
Lähiopetus ja simulaatio1 op. Jakson hyväksytty suorittaminen edellyttää simulaatioon osallistumista.

Failed (0)

- opiskelija ei tunnista sosiaalialan perusarvoja eikä ammattieettisiä periaatteita
- hän ei osallistu aktiivisesti ja vastuullisesti vuorovaikutukseen simulaatioissa
- hän ei osaa erottaa ohjaamista muunlaisesta vuorovaikutuksesta
- hän ei tiedä ohjaamisen erilaisia lähestymistapoja.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- opiskelija tietää sosiaalialan perusarvot ja ammattieettiset periaatteet
- hänellä on puutteita vastuullisuudessa ja aktiivisuudessa simulaatiossa.
- hän osaa erottaa ammatillisen ohjaamista muunlaisesta vuorovaikutuksesta
- hän tietää joitakin ohjaamisen lähestymistapoja.

Assessment criteria, good (3-4)

- opiskelija tietää sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet sekä lainsäädännön, joka niitä määrittää.
- hän toimii vastuullisesti ja aktiivisesti simulaatiossa
- hän ymmärtää ohjaamisen ammatillisena vuorovaikutuksen muotona
- hän tietää ohjaamisen erilaisia lähestymistapoja ja tekniikoita.

Assessment criteria, excellent (5)

- opiskelija tietää sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet sekä lainsäädännön, joka niitä määrittää.
- hän toimii erittäin aktiivisesti ja vastuullisesti simulaatiossa, muita osallistujia huomioiden,
- hän tietää ohjaamisen erilaiset lähestymistavat ja erilaisia ohjaamisen tekniikoita.

Go back to top of page