Asiakaskeskeinen tuotekehitys (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011664-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2020 - 15.03.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
04.03.2021 - 07.05.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Marianne Renvall
- Ryhmät
-
VAIHTOS20YRMYVAIHTOS20YRMY
-
PLIITS19MAR-APLIITS19MAR-A
- Opintojakso
- 3011664
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
During the course, the students study the basic skills of product development. The students work in groups and produce a new innovative solution to problems of everyday life. The student groups make a project plan, and a marketing plan and also test the solution with potential customers during the course. The groups present the new, innovative solution for peer and teacher evaluation.
After completing the course the student can:
- plan, design and document a new service according to a product development method
- create a project plan, marketing plan and testing plan for the service
- design promotional materials
-test the service with potentional customers
- present the outcomes
- act as a member of a project group.
Content:
- the role of product development in business operations
- product development methods
- implementation and management of a product development project
- the customer´s role in product development
Program in Optima.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kehittää kannattavia, asiakaskeskeisiä ja innovatiivisia ratkaisuja
- soveltaa tuotteiden ja palveluiden erilaistamista kilpailukeinona
- soveltaa tuotekehityksen prosessimalleja käytäntöön.
Sisältö
- tuote ja tuotekehitys kilpailukeinona
- asiakasymmärryksen ja kilpailutilanteen merkitys yrityksen tarjooman kehittämisessä
- tuotekehityksen prosessimallien soveltaminen
Oppimateriaalit
Reading material on product development (Service Design, The Waterfall method, The Lean Method, The Agile Approach), lectures
Opetusmenetelmät
Book circle, group work, presentations, peer evaluation
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
No exam
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
133 h consisting of lectures, reading literature, book circle, group work, presentations
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Objects for assessment:
-2 individual reading reflections, pass/fail 25%
Group work:
-project plan 25%, 1-5
-marketing plan (including promotional material) 25% , 1-5
- pitch of new service 25%, 1-5
Hylätty (0)
The student has not completed all the outcomes of the course with approved grade.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
The student:
- recognizes the role of product development in business operations
- indentifies product development processes (project plan)
- shows basic understanding of planning marketing (marketing plan)
-can make un understandable presentation of the new service
-shows activity in the group work
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
The student is able to implement the previous points as well as the following:
- apply the product development process methods in practice
- can develop profitable and innovative solutions according to the markets
-interacts actively with the customer in developing the new solution
-plans targeted marketing for the new service
-presents the outcomes and make impact on the listener
-shows great teamwork skills and activity in the team
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The student is able to implement the previous points as well as the following:
-plays a crucial role in the product development team acting for example project manager