Management of Future Competence (5 cr)
Code: TH00BP35-3001
General information
- Enrollment
- 02.12.2020 - 31.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Location-independent
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Master of Management and Leadership in Health Care
- Teachers
- Tuuli Lahti
- Course
- TH00BP35
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
- Osaamisen johtamisen käsitteet ja käytännöt
- Osaamistarpeiden tunnistaminen ja ennakointi
- Osaamispääoman kehittäminen ja säilyttäminen
- Osaamisen johtaminen poikkeustilanteissa
Opintojakson lähipäivät:
25.01.2021 kello 12:30-15:45
15.02.2021 kello 8:15-11:30
15.03.2021 kello 8:15-11:30
27.04.2021 kello 08:15-11:30
COVID-pandemian vuoksi lähipäivien opetus järjestetään etäyhteyksin.
Muutoin toteutus perustuu jakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin.
Objective
After completing the course, the student is able to:
· Determine future competence visions and profiles
· Assess and develop visionary and strategy-based future competence
· Assess trends in operations
Content
· Future competence requirements
· Competence required in future service design, service provision, service guidance and financial and business approaches
· Competence assessment, development and systems, as well as assessment of operations
Materials
Ilmoitettu oppimisympäristössä.
Teaching methods
- Lähiopetus sisältäen luentoja ja pienryhmätyöskentelyä
- Lähipäivien ennakkotehtävät
- Verkkotekstin laatiminen pienryhmässä
- Reflektiotehtävä
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Completion alternatives
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Lähiopetus: Luentoja ja toiminnallista työskentelyä 12 h
Itsenäinen opiskelu: 121h
Yhteensä: 133h
Evaluation methods and criteria
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Failed (0)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.
Further information
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin AMK maksimi 3 opiskelijaa.