Higher Education Studies and Working Life Skills (1 cr)
Code: 1002356-3189
General information
- Enrollment
- 02.12.2020 - 28.02.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
SISÄLTÖ
Tulevaisuuden tekijät tarvitsevat oman alakohtaisen osaamisen lisäksi kaikilla aloilla tarvittavia innovaatiokompetensseja. Innovaatiokompetensseilla tarkoitetaan kykyä osallistua erilaisiin innovaatioprosesseihin.
- henkilökohtaisen suunnitelman kirjoittaminen
- HOPS keskustelu
- palaute
AJOITUS
kevät 2021
Objective
The student learns to evaluate and develop his/her study skills and professional competence.
Course targets
Higher education study skills
- The student can plan his/her studies and recognise development needs in his/her study skills and time management
- The student can study in different learning environments
- The student can evaluate his/her actions in higher education studies and in developing as an expert
- The student gives feedback through the student barometre questionnaire
ISP
- Based on the curriculum, the student can update his/her individual study plan
Content
Higher education study skills
- Inner entrepreneurship and goal-orientation
- teamwork skills
- keeping to a schedule
- giving and receiving feedback
- Innovation pedagogy
- classroom studies
- online learning environments
- working life oriented learning environments
- broaching a subject and getting help from different guidance actors
- developing into an expert
ISP
- competence paths
- practical training (the important of the practical training place in career planning, applying for a training place, evaluation of the realization)
- working life skills
- strengthening the professional identity
- the significance of career planning
- development discussion
- internationality as a part of the studies
Teaching methods
Suunnitelman kirjoitus, HOPS - keskustelu ja palaute
Pedagogic approaches and sustainable development
itsenäinen työskentely, keskustelu
Completion alternatives
-
Student workload
Opiskelija kirjoittaa 1-2 A4 suunnitelman omien opintojen toteuttamisaikataulusta ja painopisteistä pohtien seuraavaa:
- millainen unelmoin olevani tulavaisuuden tekijänä ja miten pääsen tavoitteeseeni
- omat vahvuudet ja heikkoudet - kuinka kehitän heikkouksista vahvuuksia
- millaisia tekijöitä alalle tarvitaan nyt ja tulevaisuudessa
- mitä taitoja alalla tarvitsen erityisesti
- milloin ja millaiseksi valmistun
Suunnitelma palautetaan KOTY3-kansioon One driveen. Palautuksen yhteydessä ilmoittaudutaan HOPS-keskusteluun. HOPS-keskustelu toteutetaan mahdollisuuksien mukaan kontaktina ja/tai etänä.
Evaluation methods and criteria
Toteutetaan kevät 2021 aikana.
Kokonaisuudessa keskitytään pohtimaan opiskelijan henkilökohtaisten opintojen painotuksia ja etenemisestä kohden tulevaisuuden tekijyyttä.