Siirry suoraan sisältöön

Liiketoiminnan kehittämistehtävä 1 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3011606-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 26.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.08.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Arja Keltaniemi
Opintojakso
3011606
Toteutukselle 3011606-3006 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Liiketoiminnan kehittämistehtävä 1 integroituu kahteen muuhun syksyn opintojaksoon (liiketoiminnan kehittäminen ja palvelu- ja tuotekonseptointi). Näissä haltuunotettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävän lopputulemana on suunnitelma kehittämisideasta, jossa on kiinnitetty huomiota muutostrendeihin (ennakointityöskentelyssä löydetyt muutokset) ja sovellettu konseptoinnin ja palvelumuotoilun erilaisia menetelmiä.

Tavoitteet

Opintojaksolla hyödynnetään sekä asiakasymmärrystä, trendejä että kilpailija-analyyseistä saatua tietoa reaalielämän konseptointitehtävässä.
Opiskelija osaa
- soveltaa liiketoiminnan kehittämisen menetelmiä ja tietoja käytännön kehittämistyöhön
- tehdä vaiheistetun ja aikataulutetun kehittämissuunnitelman
- hyödyntää erilaisia toiminnallisia menetelmiä ja kehittämisen työkaluja.

Sisältö

- Ideoidaan ja suunnitellaan jonkin palvelun, tuotteen tai toiminnan kehittämistä ja konseptointia
- Miten soveltaa teoriaa käytännön tekemiseen
- Millainen on hyvä kehittämisprojekti
- Miten asettaa realistisia tavoitteita
- Minkälaista viestintää kehittämistehtävä edellyttää
- Miten hyödyntää asiakkaita, työyhteisöä tai muita sidosryhmiä kehittämistyössä

Oppimateriaalit

Tulevaisusuuden ennakointiin, palvelumutoiluun ja konseptointiin liittyviä työkaluja.

Opetusmenetelmät

- Ideointimenetelmät
- Yhteistoiminnallinen oppiminen ja yhteistoiminnalliset menetelmät
- Erilaiset menetelmät/työkalut konseptisuunnittelussa
- Opiskelijan aktiivisuus ja aloitteellinen toiminta
- Itsenäinen tiedon haltuunotto
- Oman työn kehittäminen

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat kehittämistehtävälle.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja ohjauskeskustelut opintojaksosta vastaavan ohjaajan kanssa.
Its:iä hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen näyttömahdollisuudesta sovitaan ohjauskeskustelussa tapauskohtaisesti opintojakson vastaavan opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Suunnitelma palvelun, tuotteen tai prosessin kehittämisestä, jossa hyödynnetty tarkoituksenmukaisia konseptointiin ja palvelumuotoiluun liittyviä työkaluja.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Kehittämistehtävä, konseptisuunnitelma, jossa hyödynnetty palvelumuotoilun työkaluja.
Osallistuminen työskentelyyn lähijaksoilla sekä pienryhmissä, joissa käsitellään kehittämistehtäviä.

Hylätty (0)

Ei osallistumista lähijaksoille eikä pienryhmätyöskentelyyn.
Tehtäväpalautuksia tekemättä tai ei vastaa tehtäväantoa.

Esitietovaatimukset

1. vuoden liiketalouden opinnot tulee olla suoritettu.

Siirry alkuun