Service encounter and personal selling (5 cr)
Code: KH00BS04-3002
General information
- Enrollment
-
01.06.2022 - 26.08.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
17.08.2022 - 17.11.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Marianne Renvall
- Course
- KH00BS04
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Tavoitteet:
Opiskelija:
-tunnistaa ja kehittää omia vahvuuksia myyjänä
-kommunikoi dialogissa asiakkaan kanssa läpi myyntiprosessin
-etenee myyntiprosessin mukaisesti kaupantekoon
-ymmärtää myyntiprosessin ja asiakasajattelun kokonaisuuden.
Sisältö:
-myynnin teorian omaksuminen kirjareflektion ja kirjapiirin avulla
-myyntiprosessin hallinta ja harjoitus
-asiakasymmärrys ja dialogin merkitys
-oman myyntitaidon reflektointi.
Kurssi alkaa etätehtävällä viikolla 33.
1.9. klo 9-16. Yhteinen aloitus: Liiketoiminnan kehittämisen, Myynti- ja markkinoinnin ja Työyhteisöosaaminen kurssien osallistujat.
Lähiopetuskerrat:
2.9. klo 13-16
29.9. klo 13-16
27.10. klo 9.15-12
17.11. klo 9.15-12
Objective
Student:
-reflects on own and other´s sales skills and develop relevant sales skills
-communicates with customers using dialogue
-proceeds towards deal in the sales process
Content
Reflection (SWOT) of own sales skills
The importance of communication and features of dialogue
Training and evaluation of sales process
Materials
Oivalta myyntityö-asiakkaan organisaatio, Hänti Sirpa, Kairisto-Mertanen Liisa.
Teaching methods
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
-yrityslähtöisten pari- ja ryhmätöiden työstäminen ja esittelyt
-harjoitukset ja simuloidut myyntitilanteet
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pari- ja pienryhmätyöskentely.
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.
It´s Learning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.
Student workload
5 op=135 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Lähiopetus: Opettajan luennot, pari/ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt (tiedon jakaminen ja rakentaminen), harjoitukset, simuloidut myyntitilanteet
Itsenäiset pari/ryhmätyöt lähiopetuksen välillä.
Evaluation methods and criteria
Kohteet:
Kirjallisuusreflektion kirjoittaminen hyväksytty/hylätty 25%
Asiakastapaaminen Teamsissä 25 %, 1-5
Myyntineuvottelu face-to-face 25%, 1-5
Myyntiprosessin esittely 25%, 1-5
Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä voi vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa voi vaikuttaa arvosanaan.
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi
Failed (0)
Suomeksi
Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-osaa tehdä tarjouksen ja käydä sopimusneuvottelun
-ymmärtää myyntiprosessin vaiheet ja osaa kuvata näitä
-toimii osana ryhmää pari/ryhmätöissä.
Assessment criteria, good (3-4)
Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-osaa reflektoida luettua materiaalia ja tuoda esille omia ajatuksia ja uusia näkökulmia
-osaa tehdä asiakaslähtöisen tarjouksen ja käydä sopimusneuvottelun tuloshakuisesti
-ymmärtää myyntiprosessin vaiheet ja osaa kuvata näitä osana yrityksen toimintaa
-toimii dialogisesti osana ryhmää pari/ryhmätöissä.
Assessment criteria, excellent (5)
Arvosana hyväksytty (5), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-osaa reflektoida luettua materiaalia ja tuoda esille omia ajatuksia ja uusia näkökulmia
-osaa tehdä asiakaslähtöisen tarjouksen ja käydä sopimusneuvottelun tuloshakuisesti ja dialogisesti
-ymmärtää myyntiprosessin vaiheet ja osaa kuvata näitä osana yrityksen toimintaa myös peilaten laajempaan teoriataustaan
-toimii dialogisesti osana ryhmää pari/ryhmätöissä ja tuo niihin uutta aspektia.