Siirry suoraan sisältöön

Urheilun myynti ja markkinointi ja urheilun ostaminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BP57-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.12.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Jaakko Haltia

Ryhmät

  • DUSVAS21
    Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää myyntityön roolin urheiluorganisaatiossa ja kuinka ammattimaiset myyntihenkilöt suorittavat tehtäviänsä
- toteuttaa myyntiprosessin eri vaiheet tehokkaasti ja asiakaslähtöisesti
- analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosesseja
- käyttää erilaisia myyntimalleja ja myyntitaitoja eri myyntitilanteissa ja asiakassuhteen vaiheissa
- rakentaa ja kehittää pitkäaikaisia asiakassuhteita arvonluonnin näkökulmasta
- osaa käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä sekä asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntitapahtuman vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- tuntee nykyaikaisen markkinointiviestinnän keinoja.

Sisältö

- myyntiprosessin vaiheet
- asiakasymmärryksen hankinta
- asiakasodotuksiin ja -kokemuksiin vaikuttavat tekijät, arvonluonti
- myynti- ja asiakaspalvelutilanteet ja niihin valmistautuminen
- myyntitapahtuman vaiheet
- markkinointiviestintä

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää myyntityön roolin urheiluorganisaatiossa ja kuinka ammattimaiset myyntihenkilöt suorittavat tehtäviänsä
- toteuttaa myyntiprosessin eri vaiheet tehokkaasti ja asiakaslähtöisesti
- analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosesseja
- käyttää erilaisia myyntimalleja ja myyntitaitoja eri myyntitilanteissa ja asiakassuhteen vaiheissa
- rakentaa ja kehittää pitkäaikaisia asiakassuhteita arvonluonnin näkökulmasta
- osaa käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä sekä asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntitapahtuman vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- tuntee nykyaikaisen markkinointiviestinnän keinoja

Arviointiasteikko

H-5