Urheilun myynti ja markkinointi ja urheilun ostaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BP57-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2021 - 31.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2022 - 31.07.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Jaakko Haltia
- Opintojakso
- KH00BP57
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää myyntityön roolin urheiluorganisaatiossa ja kuinka ammattimaiset myyntihenkilöt suorittavat tehtäviänsä
- toteuttaa myyntiprosessin eri vaiheet tehokkaasti ja asiakaslähtöisesti
- analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosesseja
- käyttää erilaisia myyntimalleja ja myyntitaitoja eri myyntitilanteissa ja asiakassuhteen vaiheissa
- rakentaa ja kehittää pitkäaikaisia asiakassuhteita arvonluonnin näkökulmasta
- osaa käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä sekä asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntitapahtuman vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- tuntee nykyaikaisen markkinointiviestinnän keinoja
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää myyntityön roolin urheiluorganisaatiossa ja kuinka ammattimaiset myyntihenkilöt suorittavat tehtäviänsä
- toteuttaa myyntiprosessin eri vaiheet tehokkaasti ja asiakaslähtöisesti
- analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosesseja
- käyttää erilaisia myyntimalleja ja myyntitaitoja eri myyntitilanteissa ja asiakassuhteen vaiheissa
- rakentaa ja kehittää pitkäaikaisia asiakassuhteita arvonluonnin näkökulmasta
- osaa käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä sekä asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntitapahtuman vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- tuntee nykyaikaisen markkinointiviestinnän keinoja.
Sisältö
- myyntiprosessin vaiheet
- asiakasymmärryksen hankinta
- asiakasodotuksiin ja -kokemuksiin vaikuttavat tekijät, arvonluonti
- myynti- ja asiakaspalvelutilanteet ja niihin valmistautuminen
- myyntitapahtuman vaiheet
- markkinointiviestintä