Skip to main content

Diverse Interaction in Palliative Care (5 cr)

Code: TH00BN75-3002

General information


Enrollment
02.12.2020 - 31.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Master of Advanced Nursing Practice
Teachers
Hille Halonen
Virpi Sulosaari
Course
TH00BN75
No reservations found for realization TH00BN75-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

People who need special support and who are represented by the communities, organisations and networks (for example the third sector, religious parishes / communities, volunteers, senior advisers / specialists)

Existential suffering, hope and sorrow at different stages of the life cycle (among others, art, culture and play as methods)

Interaction based on dialogical partnership

Facilitating communication: changes in the communication in a spoken or sign language, and needs and changes in the augmentative and alternative communication methods or in communication aids, communication guidance

The use of interpreting services, communication with the patient and his/her next of kin across language and cultures

Special questions on the advance directive and autonomy in the end-of-life care

Objective

The student
- evaluates, develops and leads person?centred (people?centred) palliative care based on an equal and
- reciprocal partnership in interaction, which requires special competence.
- ensures the patient's and his/her next of kin's right to culturally sensitive care which respects their conviction,
- advance directive, own language and communication methods.
- evaluates and analyses special needs of the communication of the patient and his/her next of kin and
- improves people?centred solutions for them in collaboration with a multiprofessional team.
- supports and encourages professionals in the use of art and culture as a method in handling and relieving
- existential suffering in the end?of?life care.
- consults and acts as a consulting expert in handling the existential suffering and hope of the patient and
- his/her next of kin by ensuring individual linguistic, diverse and cultural viewpoints.
- evaluates, applies and develops interventions related to existential suffering and diverse interaction in
- national and international multiprofessional networks.

Content

People who need special support and who are represented by the communities, organisations and networks
(for example the third sector, religious parishes / communities, volunteers, senior advisers / specialists)
- Existential suffering, hope and sorrow at different stages of the life cycle (among others, art, culture and play
as methods)
- Interaction based on dialogical partnership
- Facilitating communication: changes in the communication in a spoken or sign language, and needs and
changes in the augmentative and alternative communication methods or in communication aids,
communication guidance
- The use of interpreting services, communication with the patient and his/her next of kin across language and
cultures
- Special questions on the advance directive and autonomy in the end?of?life care

Teaching methods

Verkko-opetus (luennot)
Webinaari x 2
Mahdollisesti simulaatioharjoitus (yhteistoteutus toisen opintojakson kanssa, päivä vahvistetaan myöhemmin)

Pedagogic approaches and sustainable development

Verkkopedagogiset menetelmät
Simulaatio-oppiminen

Student workload

Ennakkotehtävät kahteen webinaariin
Essee
(Matkapäiväkirja)

Evaluation methods and criteria

Essee

Failed (0)

Esseessä moninaisen vuorovaikutuksen osaamisen ja sen kehittämistarpeiden kuvaus jää ohueksi.

Esseessä on mainintoja aihepiirin käsitteistä, mutta käsitteiden käytössä on epäloogisuutta tai käytettyjä käsitteitä ei avata tekstissä.

Ennakkotehtävissä käytettyä ja/tai tiedonhaun avulla saatua materiaali ei ole hyödynnetty esseessä. Yleiset ammattieettiset periaatteet eivät juurikaan ole havaittavissa esseestä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Esseessä moninaisen vuorovaikutuksen osaamisen ja sen kehittämistarpeiden kuvaus on hyvää, mutta pohtiminen jää vajaaksi.

Esseessä käytetään aihepiirin käsitteitä ja kuvataan omaa osaamista ja sen kehittämistarpeita, mutta käsitteiden käytössä on osin epäloogisuutta tai käytettyjä käsitteitä ei avata tekstissä.

Moninaisen vuorovaikutuksen arvoperusta ja ammattietiikka sekä hyviin käytänteisiin perustuva tieto ovat havaittavissa esseestä.

Assessment criteria, good (3-4)

Esseessä moninaisen vuorovaikutuksen osaamisen ja sen kehittämistarpeiden pohdinta on selkeää ja perusteltua.

Essee osoittaa kykyä käyttää monipuolisesti aihepiirin käsitteitä oman osaamisen ja sen kehittämistarpeiden analysoinnissa.

Esseessä hyödynnetään monipuolisesti moninaisen vuorovaikutukseen arvoperustaa ja ammattietiikkaa sekä hyviin käytäntöihin ja näyttöön perustuvaa tietoa.

Assessment criteria, excellent (5)

Esseessä moninaisen vuorovaikutuksen osaamista ja sen kehittämistarpeita on pohdittu kiitettävästi, perustellusti ja omaperäisesti.

Essee osoittaa kykyä käyttää aihepiirin erityisosaamista vaativia käsitteitä luovasti ja kriittisesti omaan osaamisen ja sen kehittämistarpeiden analysoinnissa.

Esseessä sovelletaan monipuolisesti ja syvällisesti moninaiseen vuorovaikutuksen arvoperustaa ja ammattietiikkaa sekä hyviin käytäntöihin ja näyttöön perustuvaa tietoa.

Go back to top of page