Skip to main content

Content Marketing (5 cr)

Code: 3011660-3005

General information


Enrollment
01.12.2021 - 03.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 04.04.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Jaana Merikallio
Groups
PLIITS20mar
PLIITS20mar
Course
3011660
No reservations found for realization 3011660-3005!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

vkot 2-10 (8 lähiopetuskertaa)
Kurssilla oletetaan, että Digital Marketing Basics -kurssilla opitut asiat ovat hallussa.

- sisältömarkkinointi osana yrityksen markkinointimixiä. Kurssi keskittyy digitaaliseen sisältömarkkinointiin.
- miksi sisältömarkkinointia?
- miten tehdä ja optimoida sisältöjä:
1. eri muodot, mm: blogit, oppaat, videomarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi
2. erityyppiset sisällöt (topical & evergreen)
3. eri ostajapersoonille ja ostopolun eri vaiheisiin
- sisältöjen jako, esim. sosiaalisessa mediassa ja uutiskirjein
- hyvän kielen merkitys sisältömarkkinoinnissa
- sisältömarkkinointisuunnitelma
- mittaaminen ja analytiikka

Objective

Having completed the course, the student is able to
- Prepare a content strategy plan
- Create meaningful content and build visibility
- Produce a marketing campaign for social media
- Track and analyze the content

Content

- Introduction to content marketing
- Creating meaningful content
- Effective use of social media in marketing communication
- Tools and metrics for website optimization

Materials

- luentomateriaalit
- artikkelit
- omat muistiinpanot
- kirja: Storytelling työkaluna

Teaching methods

- lähiopetus
- itsenäinen tiedon haku
- ryhmätehtävät
- yksilötehtävät

- oppimisympäristönä Itslearning

Exam schedules

Ei tenttiä.

Completion alternatives

Ei ole.

Student workload

- opetuskerrat 8x3h = 24h
- ryhmätyö = 60h
- yksilötyöt ja itsenäinen opiskelu = 50h

Evaluation methods and criteria

ARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Yksilötyöt: (Arviointiasteikko) ja painoarvo (%)
Ennakkotehtävä (hyv./hyl.) 10%
Kirjoita blogipostaus (0-5) 25%
Kirjareflektio ja paneelikeskustelu (0-2) 15%

Ryhmätyöt: (Arviointiasteikko) ja painoarvo (%)
Sisältömarkkinointikokonaisuus (0-5) 50%
Ryhmätyössä käytössä opettajan arvostelun lisäksi ryhmän sisäinen vertaisarviointi, jolla vaikutusta opiskelijan henkilökohtaiseen ryhmätyöarvosanaan. Esim. vaikka ryhmä saisi tehtävästä arvosanaksi 4, passiivinen opiskelija saattaa saada 3.

Opiskelijan aktiivisuuden taso kurssilla voi nostaa tai laskea arvosanaa. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.

YKSILÖTYÖT
Ennakkotehtävä: painoarvo 10%, arviointi: hyv/hyl. Hyväksytty työ = 10 p.
Hylätty: tehtävää ei palauteta aikataulussa. Tehtävä ei noudata vähäisessäkään määrin toimeksiantoa.
Hyväksytty: tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti

Kirjoita blogipostaus yrityksesi (= ryhmäsi) ostajapersoonalle: painoarvo 25%, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 5
0: Palautus myöhässä. Kirjoitus on liian lyhyt, SEOa ei ole huomioitu. Ostajapersoonaa ei ole kerrottu, tekstissä on runsaasti kielioppivirheitä. Käy ilmi, että teksistä on kopioitu yli 25%. (Plagioinnintunnistus on käytössä.)

1-2: Kirjoitus on vähintään 300 sanaa pitkä, mutta sen sisältö ei vastaa otsikkoa. Ei ingressiä tai väliotsikoita. Kielioppivirheitä jossain määrin. SEO on huomioitu vain vähäisessä määrin. Kuvien käyttö olematonta ja/tai lähdettä ei ole mainittu. Ei CTA:ta. Opiskelija ei selkeästi kerro, mitä SEO-elementtejä hän on käyttänyt. Ostajapersoonan kuvaus on vajaa eikä blogikirjoitus auta ostajapersoonaa ostopolullaan. Ostajapersoonan kipupistettä ei ole kerrottu. Jos pienryhmän kaksi opiskelijaa kirjoittavat hyvin samansisältöisen blogikirjoituksen, arvosana on molemmille korkeintaan 1-2.

3-4: Kirjoitus on pidempi kuin 300 sanaa ja teksti vastaa otsikkoa. Kirjoitus täyttää suurimmalta osaltaan annetut ohjeet. Tekstissä ei juurikaan ole kielioppivirheitä. Ostajapersoona, blogipostauksen tavoite + SEO-toimenpiteet on kerrottu selkeästi (erillisessä dokumentissa).

5: Teksti on 400-500 sanaa pitkä, se on otsikon mukainen. Blogitekstissä on huomioitu kaikki annetut ohjeet ja se auttaa ostajapersoonaa. Lukijalle tulee wau!-fiilis.

HUOM. Koska tämä ei ole tietotekniikan kurssi, blogikirjoitus voi olla .doc-muodossakin. Tämä ei ole myöskään luovan kirjoittamisen kurssi, joten sisällön ”kiehtovuus” ei myöskään ole arviointikriteeri – vaikkei kiehtovasta tekstistä tietenkään ole haittaa.

Kirjareflektio: painoarvo 15%, arvostelu: 0-2. Pisteiden kerroin: 7,5
Kirjana Storytelling työkaluna. Kirjoittajat Mervi Rauhana, Tarja Vikström.

0: Tehtävän palautus on myöhässä. Tehtävänantoon on vastattu hyvin puutteellisesti.

1: Tehtävänannon kaikkiin osiin on vastattu tyydyttävällä tasolla.

2: Tehtävästä huomaa, että opiskelija on paneutunut tehtävään huolella ja tuo tehtävään myös omaa, asiaankuuluvaa pohdintaa.

Osallistumatta jättäminen paneelikeskusteluun vaikuttaa kurssiaktiivisuuteen.


RYHMÄTYÖ
Sisältömarkkinointikokonaisuus: painoarvo 50%, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 10.
0: Palautus myöhässä. Yksi tai useampia osa-alueita puuttuu. Lähteitä ei mainita. Käy ilmi, että yksikin ryhmätyön osa-alueista on kopioitu.

1-2: Työ on hyvin suppea, kaikkia toimeksiannon osa-alueita ei ole tehty. Sen osa-alueet eivät muodosta loogista kokonaisuutta. Lähteiden käyttö on vähäistä.

3-4: Kaikki tai lähes kaikki osa-alueet on huomioitu. Strategia, sisältösuunnitelma, kampanja ja video(brief) muodostavat loogisen kokonaisuuden. Lähteet ovat laadukkaita ja niitä on runsaasti. Työstä käy ilmi, että ryhmä ymmärtää sisältömarkkinoinnin oleelliset seikat. Esitys on kielellisesti ja visuaalisesti hyvätasoinen.

5: Esitys osoittaa, että ryhmä todella ymmärtää mistä sisältömarkkinoinnissa on kyse. Työ on kattava ja ammattimainen esitys niin sisällöltään, kieliasultaan kuin ulkoasultaankin. Kaikki toimeksiannon osa-alueet on huomioitu, jolloin lukijalle tulee wau-tunne.

KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Painotetut pisteet: vastaava arvosana
0-20: 0
21-40: 1
41-60: 2
61-75: 3
76-89: 4
90-100: 5

Opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa saattaa nostaa kurssiarvosanaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää. Aktiiviseen osallistumiseen ei riitä se, että on läsnä nimenhuuden hetkellä.

Failed (0)

0-20 pistettä: Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

21-60 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Assessment criteria, good (3-4)

61-89 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Assessment criteria, excellent (5)

90-100 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Go back to top of page