Siirry suoraan sisältöön

Toiminnan tiede ja toimintaterapian kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BF67-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.05.2021 - 31.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.08.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Irina Katajisto-Korhonen
Tuija Suominen-Romberg
Opintojakso
TH00BF67
Toteutukselle TH00BF67-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Opintojakson osaamistavoitteet:

Opiskelija osaa:
- kuvata toiminnan tiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
- hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
- määritellä laadunhallinnan käsitteitä sekä niihin liittyviä keskeisiä tekijöitä,
- kuvata toimintaterapian palvelujärjestelmää ja työyhteisöjen hallinnollisia tekijöitä,
- kuvata yrittäjyyteen liittyviä asioita.


Ajoitus ja suunnitelma:

30.8 2h Info / Irina ja Tuija
7.9 7h Toiminnan tiede / Irina
16.9 7h Laatu ja kehittäminen / Irina
21.9 7h Näyttöön perustuva käytäntö / Tuija

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• kuvata toiminnantiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
• hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
• kuvata toimintaterapeutin työn kehittämiseen, laadunhallintaan ja palvelujen tuottamiseen liittyviä tekijöitä

Sisältö

Toimintaterapia tieteenä,
Näyttöön perustuvan työotteen syventäminen,
Toimintaterapeutin työn kehittäminen ja laadunhallinta,
Toimintaterapiapalvelujen tuottaminen työntekijänä ja yrittäjänä

Oppimateriaalit

Tieto oppimateriaaleista löytyy Itsistä

Opetusmenetelmät

Toteutustapa on monimuotoinen sisältäen lähiopetusta (tiimioppiminen), itsenäisiä-/ryhmätehtäviä ja verkko-opetusta.

Oppimistehtävien kuvaukset löytyvät Itsistä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu perustuu tiimimuotoiseen oppimiseen, verkko-oppimiseen ja tekemällä oppimiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 h opiskelijan työtä vastaa 1 op.

Yksilöllinen näytönhaun tehtävä.
Ryhmätehtävät (laatu ja kehittäminen)
Tiimipäivään osallistuminen


Ohjeistukset löytyvät Itsistä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti.

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.

Siirry alkuun