Customer-Oriented Business, Marketing and Entrepreneurship (5 cr)
Code: KH00BS75-3004
General information
- Enrollment
-
01.06.2021 - 06.09.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2021 - 27.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Annika Karppelin
- Course
- KH00BS75
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Syyslukukausi, lukujärjestyksen mukaisesti.
Objective
The student can describe the requirements for a successful business. The student can communicate goals of a business to various interest groups of a business. The student is able to establish a marketing plan to reach customers. The student can describe a business idea.
Content
Business environment
Marketing
Business planning
Entrepreneurship
Materials
Hänti, Sirpa. 2021. Asiakkaista ansaintaan: asiakaskeskeinen liiketoimintamalli (e-kirja käytettävissä AMK-tunnuksilla)
Samoja asioita mm. Saarelainen, Esa. 2013. Kohti Menestyvää liiketoimintamallia.
Viitala, Riitta; Jylhä, Eila. 2001. Menestyvä yritys. Liiketoiminnan perusteet.
Bergström&Leppänen. (2015 tai 2018): Yrityksen asiakasmarkkinointi. (Osittain), yms. materiaali (ks. opettajan suositukset Itslearning -alustalla).
Teaching methods
Opintojaksolla hyödynnetään monia oppimistapoja, mm.:
- opiskelijoiden itsenäistä oppimateriaaliin perehtymistä sekä sen pohjalta kontaktitunneilla aktivoivia oppimiskeskusteluja
- opettajan avainluentoja
- opittua ja luettua mittaava tentti
Exam schedules
Sovitaan yhteisesti luentojakson alussa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojaksolla hyödynnetään Turun ammattikorkeakoulun innovaatiopedagogiikkaan nojaavaa aktiivista oppimista, jossa keskeistä on tiedon ja osaamisen jakaminen, yhdistely, luova ja myös kriittinen ajattelu. Opittua pyritään soveltamaan käytäntöön opintojakson mahdollisuuksien ja rajoituksien mukaisesti.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
5 ects = 135 h, jakaantuen itsenäiseen osuuteen, kirjallisuuteen perehtymiseen, luentoihin, tenttiin.
Evaluation methods and criteria
Tentti arvioidaan asteikolla 0-5
Palautettavat ryhmätehtävät HYV / HYL
Failed (0)
Opiskelija ei ole tehnyt vaadittuja tehtäviä tai palautuksia aikataulussa tai on saanut tentistä hylätyn.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä osittain puutteellisesti kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Opiskelija osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Asioiden hallinta on irrallista. Tentin arvosana on 1 - 2
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia ja käyttää liiketaloudellista sanastoa oikein ja sujuvasti. Laajaa lähteiden käyttöä, ansiokas teorian käsittely, hyvä esitys. Tentistä vähintään arvosana 3-4.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelijan liiketalouden sanaston käyttö on sujuvaa ja teoriaa osataan soveltaa. Opiskelija yhdistelee asioita ja osoittaa kykyä kriittiseen tai analyyttiseen ajatteluun opitun perusteella. Tehtävät on kaikki palautettu ja suoritettu hyväksytysti ajallaan. Tentistä vähintään arvosanan 4,25 ja havainnointitehtävä osoittaa kokonaisuuksien hallintaa. Kokonaisuutena arvioiden ansiokkaampi suoritus kuin arvosanaan 4.
Further information
-