Skip to main content

Customer-Oriented Business, Marketing and Entrepreneurship (5 cr)

Code: KH00BS75-3004

General information


Enrollment
01.06.2021 - 06.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 27.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Annika Karppelin
Course
KH00BS75
No reservations found for realization KH00BS75-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Syyslukukausi, lukujärjestyksen mukaisesti.

Objective

The student can describe the requirements for a successful business. The student can communicate goals of a business to various interest groups of a business. The student is able to establish a marketing plan to reach customers. The student can describe a business idea.

Content

Business environment
Marketing
Business planning
Entrepreneurship

Materials

Hänti, Sirpa. 2021. Asiakkaista ansaintaan: asiakaskeskeinen liiketoimintamalli (e-kirja käytettävissä AMK-tunnuksilla)

Samoja asioita mm. Saarelainen, Esa. 2013. Kohti Menestyvää liiketoimintamallia.
Viitala, Riitta; Jylhä, Eila. 2001. Menestyvä yritys. Liiketoiminnan perusteet.
Bergström&Leppänen. (2015 tai 2018): Yrityksen asiakasmarkkinointi. (Osittain), yms. materiaali (ks. opettajan suositukset Itslearning -alustalla).

Teaching methods

Opintojaksolla hyödynnetään monia oppimistapoja, mm.:
- opiskelijoiden itsenäistä oppimateriaaliin perehtymistä sekä sen pohjalta kontaktitunneilla aktivoivia oppimiskeskusteluja
- opettajan avainluentoja
- opittua ja luettua mittaava tentti

Exam schedules

Sovitaan yhteisesti luentojakson alussa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla hyödynnetään Turun ammattikorkeakoulun innovaatiopedagogiikkaan nojaavaa aktiivista oppimista, jossa keskeistä on tiedon ja osaamisen jakaminen, yhdistely, luova ja myös kriittinen ajattelu. Opittua pyritään soveltamaan käytäntöön opintojakson mahdollisuuksien ja rajoituksien mukaisesti.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

5 ects = 135 h, jakaantuen itsenäiseen osuuteen, kirjallisuuteen perehtymiseen, luentoihin, tenttiin.

Evaluation methods and criteria

Tentti arvioidaan asteikolla 0-5

Palautettavat ryhmätehtävät HYV / HYL

Failed (0)

Opiskelija ei ole tehnyt vaadittuja tehtäviä tai palautuksia aikataulussa tai on saanut tentistä hylätyn.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä osittain puutteellisesti kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Opiskelija osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Asioiden hallinta on irrallista. Tentin arvosana on 1 - 2

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia ja käyttää liiketaloudellista sanastoa oikein ja sujuvasti. Laajaa lähteiden käyttöä, ansiokas teorian käsittely, hyvä esitys. Tentistä vähintään arvosana 3-4.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelijan liiketalouden sanaston käyttö on sujuvaa ja teoriaa osataan soveltaa. Opiskelija yhdistelee asioita ja osoittaa kykyä kriittiseen tai analyyttiseen ajatteluun opitun perusteella. Tehtävät on kaikki palautettu ja suoritettu hyväksytysti ajallaan. Tentistä vähintään arvosanan 4,25 ja havainnointitehtävä osoittaa kokonaisuuksien hallintaa. Kokonaisuutena arvioiden ansiokkaampi suoritus kuin arvosanaan 4.

Further information

-

Go back to top of page