Siirry suoraan sisältöön

Yritystoiminnan perusteet (5op)

Toteutuksen tunnus: TE00BQ18-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2021 - 30.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2021 - 23.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 40
Opettajat
Anne Leinovaara-Matomäki
Ryhmät
LIPATMODValmennusAmmattiopintoihinII
MOD Valmennus ammattiopintoihin II
PAUTOS20A
PAUTOS20A
PAUTOS20B
PAUTOS20B
Opintojakso
TE00BQ18

Toteutukselle Yritystoiminnan perusteet TE00BQ18-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Lukujärjestyksen mukaisesti syksyllä. KURSSI ORGANISOIDAAN SYKSYLLÄ etäopetuksena COVID-19 epidemian johdosta, tarkemmat ohjeet Teams -kokouksiin jne.lähetetään Pepissä opintojaksolle- ilmoittautuneille.
Yritystoiminnan perusteet. Tarkemmat ohjeet optimassa ja ensimmäisellä luentokerralla, jolla on pakollinen läsnäolovelvollisuus. Ensimmäisellä luennolla ohjeistetaan tarkemmin kurssin suoritustapa ja vaatimukset.
Mikäli ei osallistu ensimmäiselle luennolle, suoritus siirtyy automaattisesti seuraavaan suorituskertaan.

Tavoitteet

Opiskelija tuntee kannattavan liiketoiminnan edellytykset yrityksessä ja autoalan businessideoita. Opiskelija osaa:
- kuvata yrittäjyyden peruspiirteitä ja arvioida omia mahdollisuuksiaan toimia yrittäjänä
- nimetä yritysten eri sidosryhmiä ja verkostoja
- kuvailla pääpiirteissään oikeudelliset yritysmuodot
- noudattaa sopimusoikeuden periaatteita
- markkinoinnin perusperiaatteet

Sisältö

yrittäjyys ja yritystoiminnan aloittaminen
yrityksen toimintaympäristö ja sidosryhmät
markkinointi
sopimusoikeuden pääpiirteet
autoalan esimerkit

Oppimateriaalit

Optima ja siellä ohjeistettu kirjallisuus. Lisäksi Hill & O' Sullivan : Foundation Marketing. (mikä tahansa painos käy, mieluiten mahdollisimman uusi).

Opetusmenetelmät

Innovaatiopedagogiikka, PBL.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä, kurssi suoritetaan harjoitustehtävin ja ns. tuntiaktiivisuudella. Tarkemmat ohjeet kurssin ensimmäisellä pakollisella luentokerralla. Tästä syystä myös korkotusmahdollisuus on ainoastaan osallistumalla seuraavaan totetutukseen, joten on syytä tehdä tehtävät heti huolella.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka, PBL.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Harjoitustehtävät, jotka ohjeistetaan tarkemmin ensimmäisellä pakollisella luentokerralla. Työmäärä 5 ects.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

• HUOM ! Ainoastaan Tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida. Töiden tarkastuksessa voidaan käyttään plagioinnin -tarkastusta esim. Urkund ohjelmaa tai muita vastaavia.
• Arviointiasteikko H-5
• Hylätty (0)
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä. Tai jotain muuta pakollista kurssisuoritukseen kuuluvaa puuttuu tai myöhästyy.

• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Kurssin ns. työkaluja on käytetty minimi vaatimusmäärä. Esitys voi myös olla heikko, lyhyt ja lähteitä vähän. Mahdollinen itse- ja vertaisarviointi on suppea (mikäli puuttuu kokonaan on suoritus hylätty).

• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteitä on käytetty hyvin ja kurssin ns. työkaluja on käytössä paljon. Tuntiaktiivisuus on hyvä, ja mahdollinen itse- ja vertaisarviointi on tehty huolella ja analyyttisesti.

• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita, ilman näitä mitätöiviä puutteita. Esitys on hieno ja sujuva. Lähteitä ja kurssin työkaluja on käytetty runsaasti. Alempien arvosanojen edellyttämät kriteerit on täytetty ja ylitetty. Itse ja vertaisarviointi (mikäli sitä edellytetään) on analyyttinen ja hieno, reflektoiva.

Hylätty (0)

Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä. Tarkemmat ohjeet yllä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Kurssin ns. työkaluja on käytetty minimi vaatimusmäärä. Esitys voi myös olla heikko. Itse ja vertaisarviointi (mikäli pyydetään) voi olla suppea. Tarkemmat ohjeet yllä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteitä on käytetty hyvin ja kurssin ns. työkaluja on käytössä paljon. Itse- ja vertaisarviointi ( mikäli niitä pyydetään) on laajahko ja analyyttinen. Ns. Tuntiaktiivisuus hyvää. Tarkemmat kriteerit yllä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Esitys on hieno ja sujuva. Lähteitä ja kurssin työkaluja on käytetty hyvin runsaasti. Alempien arvosanojen vaatimuskriteerit ylitetään selvästi.
Hyvin laajat ja analyyttiset, reflektoivat itse - ja vertaisarviointi (mikäli niitä pyydetään). Tuntiaktiivisuus erinomaista. Tarkemmat kriteerit yllä.

Lisätiedot

-

Siirry alkuun