Opinnäytetyön loppuraportti (10 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BP82-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
19.08.2022 - 30.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 25
- Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, erityissosiaaliohjaus
- Opettajat
- Kristiina Engblom-Pelkkala
- Maarit Janhunen
- Marjo Harju
- Eeva Timonen-Kallio
- Anssi Lähde
- Opintojakso
- TH00BP82
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
• tuottaa kehittämisprojektistaan kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportin
• suullisesti esittää kehittämisprojektinsa prosessin, keskeiset tulokset ja tuotoksen
• arvioida kriittisesti omaa osaamistaan projektipäällikkönä ja kehittämisprojektinsa eri vaiheita
• tunnistaa kehittämisprojektinsa lopputuotoksen hyödynnettävyyden
• arvioida kriittisesti toisten kehittämisprojektien prosessia, tuotosta ja loppuraporttia
• kirjoittaa opinnäytetyöstään kypsyysnäytteen
Sisältö:
• Opinnäytetyön loppuraportti
• Kirjallinen itsearviointi
• Kypsyysnäyte
• Opinnäytetyötä esittelevä posteri (englanti)
• Suullinen esitys tai posteri opinnäytetyöstä (suomi)
- Opinnäytetyön raportointi. Viimeisen lukukauden yhteinen aloitus 25.8.22 klo 9.00 - 11.45
- KV-seminaari 4.10.2022 tai 4.5.23
- Opinnäytetyön sparraus I, raportin kirjoittaminen, kypsyysnäyte 13.12.22 klo 9-15.30, ICT_C3044
-TALK-seminaari 8.2.2022, 8.12.22 tai 27.4.23 (ks. tarkemmat ohjeet ITS Terhy yhteiset)
- Opinnäytetyön sparraus II, raportin kirjoittaminen, kypsyysnäyte 14.2. 23 klo 8.15-11.45 teams
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· tuottaa kehittämisprojektistaan kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportin
· suullisesti esittää kehittämisprojektinsa prosessin, keskeiset tulokset ja tuotoksen
· arvioida kriittisesti omaa osaamistaan projektipäällikkönä ja kehittämisprojektinsa eri vaiheita
· tunnistaa kehittämisprojektinsa lopputuotoksen hyödynnettävyyden
· arvioida kriittisesti toisten kehittämisprojektien prosessia, tuotosta ja loppuraporttia
· kirjoittaa opinnäytetyöstään kypsyysnäytteen
Sisältö
· Kehittämisprojektin loppuraportti
· Raportointiseminaari
· Kypsyysnäyte
· Opponointi
· Vertaispalaute
· Itsearviointi
· Kehittämisprojektia esittelevä posteri
Oppimateriaalit
Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansallset ja kansainväliset julkaisut, kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin sekä mentorointiin liittyvä kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen työskentely, projektipäällikkönä toimiminen sekä seminaarityöskentely. Lähtökohtana sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Loppuraportin valmiiksi saattaminen
Itsearviointi
Posterien työstäminen ja esittäminen KV-päivässä sekä TALK-seminaarissa
Kypsyysnäytteen kirjoittaminen
10 op
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty tehtävien suorittaminen
Loppuraportti T1 - K5
Lisätiedot
Raporttivaiheeseen voi siirtyä, kun toteutusvaihe on hyväksytty.