Project Hatchery (5 cr)
Code: 5000BH71-3030
General information
- Enrollment
-
31.07.2021 - 30.09.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
30.08.2021 - 17.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Tarja Åberg
- Elina Asukas
- Minna Björkberg-Suominen
- Mervi Vuolas
- Course
- 5000BH71
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso sisältää työskentelyä käytännön projektissa sekä siihen kytkeytyvän teoriaosuuden projektinhallinnasta.
Jokaisella projektiryhmällä on oma projektinsa, jota ryhmäläiset vievät itsenäisesti eteenpäin opintojakson ajan. Projektityöskentelyn lisäksi opintojaksoon kuuluu teoriapainotteisempi projektinhallintaosuus, joka sisältää itsenäistä opiskelua sekä ryhmän pajapiirityöskentelyä ennalta sovituista teemoista. Ryhmien pajapiirit toteutetaan kolme kertaa syksyn aikana viikoittaisten tapaamisten yhteydessä. Tarkemmat aikataulut sovitaan ryhmäkohtaisesti ohjaajien toimesta.
Objective
The aim of the Project Hatchery is that a new student will learn what is studying at Turku University of Applied Sciences and what kind of skills that requires from students. The aim of the Project Hatchery is also to support student’s active and responsible role as a learner not only in the individual level but also as part of a project team involving many students in different fields.
In this study unit a student gets to know students from other disciplines and starts to build networks needed in working life. Moreover, the aim of the Project Hatchery is to provide basic skills for the project working and to support succeeding in the more demanding project study units or modules following years.
Content
- introduction to the higher educational studying at TUAS and project working
- working in multidisciplinary project hatcheries and implementing the project
- interaction and communication in project work, presenting the results of the project
- finishing the project, assessment and feedback
Materials
Kaikille yhteinen materiaali jaetaan Itslearningissä. Ryhmänohjaaja ohjaa ja auttaa.
Toimeksiantoon liittyvä materiaali vaihtelee ryhmäkohtaisesti.
Teaching methods
Oppimismenetelmät vaihtelevat ryhmäkohtaisesti, mutta kaikille yhteisiä menetelmiä ovat projektioppiminen ja lähitapaamiset. Opintojaksoon saattaa liittyä myös verkko-opiskelua.
Exam schedules
Ei tenttiä. Suoritus perustuu oppimistehtäviin.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaan ja opiskelu perustuu työelämälähtöiselle projektioppimiselle. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä projektin toteuttamisesta. Opintojakso perustuu pitkälti ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä, muttei osallistua itse projektiin.
Completion alternatives
AHOT
Student workload
Jokainen projektiryhmä työskentelee oman projektinsa parissa ja tuottaa siihen liittyvät tuotokset. Projektityöskentelyn tukena on yksilö- ja ryhmäkohtaisia oppimistehtäviä.
Orientointivaiheessa tehdään sekä henkilökohtainen että ryhmän yhteinen orientaatiotehtävä. Muita ryhmätehtäviä ovat projektisuunnitelma, posteri, esitys ja loppuraportti. Opintojakson lopussa jokainen tekee henkilökohtaisen loppureflektoinnin omasta työskentelystään.
Projektipaja -opintojakso sisältää 133 tuntia opiskelijan työtä (sisältäen ryhmätyötä ja itsenäistä työskentelyä), joista noin 80 tuntia on projektipajatyöskentelyä ja noin 53 tuntia projektinhallinan osuutta ja pajapiirityöskentelyä.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista projektityöskentelyyn. Opintojakso arvioidaan arvosanoilla 0-5.
Projektipajan arvioitavina kohteina ovat seuraavat asiat:
• Hankkii tietoa ja hyödyntää tai jakaa sitä projektissa.
• Työskentelee tehokkaasti ja työnlaatu on riittävä (projektityöskentely).
• Työskentelee tehokkaasti ja työnlaatu on riittävä (pajapiirit).
• Saa tehtyä työt/tehtävät aikataulussa tai osaa etsiä niihin vaihtoehtoisia tapoja.
• Kehittää ja kokeilee uusia tapoja ongelmien ratkaisemiseen.
• Edesauttaa omalla aktiivisella toiminnallaan ryhmän työskentelyä/projektia.
• Osallistuu positiivisesti ryhmän keskusteluihin.
• Huomioi muiden mielipiteet ja vastaa tehokkaasti muiden kommentteihin keskustelun aikana.
• Pyytää palautetta ja kommentteja.
Arvioinnissa käytetään opiskelijan itsearviointia, projektryhmän vertaisarviointia sekä ohjaajien arviointia. Arvosanan muodostamisen apuna ovat myös ao. taitokuvaukset eri arvosanoille.
Failed (0)
• Opiskelija ei ole osallistunut projekti- ja pajapiirityöskentelyyn.
• Opiskelija ei ole osallistunut erilaisiin vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut lähitapaamisissa ja tapaamisten ulkopuolella, esim. Teams, WhatsApp)
• Opiskelija ei ole tukenut omalla toiminnallaan ryhmän työskentelyä ja projektin edistymistä.
• Opiskelija ei ole noudattanut yhdessä sovittuja sääntöjä ja aikatauluja (esim. myöhästymisiä, tahallisia poissaoloja).
• Opiskelija ei ole palauttanut tehtäviä/tuotoksia.
• Opiskelijan tekemien tehtävien/tuotosten laatu ei vastaa tehtävänantoa.
• Opiskelijan motivaatiossa on kehitettävää.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
• Opiskelija on osallistunut välttävästi projekti- ja pajapiirityöskentelyyn.
• Opiskelija on osallistunut välttävästi erilaisiin vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut lähitapaamisissa ja tapaamisten ulkopuolella, esim. Teams, WhatsApp)
• Opiskelija on tukenut välttävästi omalla toiminnallaan ryhmän työskentelyä ja projektin edistymistä.
• Opiskelija on noudattanut välttävästi yhdessä sovittuja sääntöjä ja aikatauluja (esim. myöhästymisiä, tahallisia poissaoloja).
• Opiskelija on palauttanut tehtävät/tuotokset myöhässä tai muistutuksen jälkeen.
• Opiskelijan tekemien tehtävien/tuotosten laatu on tyydyttävää.
• Opiskelijan motivaatiossa on kehitettävää.
Assessment criteria, good (3-4)
Arvosanaa hyvä (3 ja 4) ei ole sanallisesti kuvattu, mutta se sijoittuu tyydyttävän ja kiitettävän kuvauksen väliin.
Assessment criteria, excellent (5)
• Opiskelija on osallistunut kiitettävästi projekti- ja pajapiirityöskentelyyn.
• Opiskelija on osallistunut aktiivisesti erilaisiin vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut lähitapaamisissa ja tapaamisten ulkopuolella, esim. Teams, WhatsApp).
• Opiskelija on tukenut merkittävästi omalla toiminnallaan ryhmän työskentelyä ja projektin edistymistä.
• Opiskelija on noudattanut esimerkillisesti yhdessä sovittuja sääntöjä ja aikatauluja.
• Opiskelija on palauttanut tehtävät/tuotokset aikataulun mukaan.
• Opiskelijan tekemien tehtävien/tuotosten laatu on kiitettävää.
• Opiskelijan motivaatio on kiitettävää.
Further information
-