Siirry suoraan sisältöön

Konseptisuunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081325-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.09.2021 - 05.10.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
05.10.2021 - 05.11.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
16 - 25
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
PMEDIS20masn
PMEDIS20masu
Opintojakso
2081325
Toteutukselle 2081325-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Konseptisuunnittelun prosessi, konseptisuunnittelun ideointi ja soveltaminen, mahdollisesti asiakasprojekt

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata konseptisuunnittelun lähtökohdat ja merkityksen
- soveltaa konseptisuunnittelua erityisillä ammatillisilla osa-alueilla
- tuottaa ja rakentaa tuote- ja kampanjakonsepteja

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään konseptisuunnittelun keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelijan näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat konseptuaalisen ajattelun prosesseihin ja suunnittelutyökaluihin sekä niiden merkitykseen mainonnan suunnittelun kivijalkana. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään konseptuaalisen kokonaissuunnittelun merkitys insightista yksittäisiin kampanjasuunnitelmiin eri medioissa sekä syvennetään ymmärrystä markkinointiviestinnän strategisessa suunnittelussa, asiakasymmärryksessä ja ongelmanratkaisussa.

Oppimateriaalit

Pete Barry: The Advertising Concept Book
Muu materiaali ilmoitetaan lähiopetuksen alkaessa

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti
Mahdollinen asiakasprojekti tiimityönä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Konseptisuunnittelun prosessin haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen konseptisuunnittelussa, mahdollisen asiakasprojektin läpivienti tavoitteiden mukaisesti, aktiivisuus lähiopetuksessa ja tiimityöskentelyssä

Hylätty (0)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Lisätiedot

EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet ja Markkinointiviestinnän perusteet

Siirry alkuun