Global Business Mindset (5 cr)
Code: KH00BM08-3003
General information
- Enrollment
- 02.12.2021 - 28.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 15.04.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- English
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Taru Kankaanpää
- Course
- KH00BM08
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssi alkaa tammikuussa ja 10 tapaamista ohjaajan kanssa. Aikataulu on alustava ja siihen saattaa tulla muutoksia vierailijoiden ja erilaisten kansainvälisten tapahtumien aikataulujen vuoksi.
Kurssin teemat
- omien kansainvälisyystaitojen kehittäminen ja kyky työskennellä kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä
- kulttuurien analysointi erilaisten mallien ja teorioiden avulla
- erilaisten liiketoimintakulttuurien huomioiminen kansainvälisessä liiketoiminnassa
- yrityksen kansainvälistyminen
Objective
Having completed the course the student
• Has better understanding on her/his own cultural values and biases
• Is aware of intellectual, psychological and social prerequisites for having a global business mindset
• Is able to recognize the nature and main differences of local, regional, national, continental and global businesses
• Has a better understanding of how different cultures perceives e.g. time and space, verbal and nonverbal communication, or approaches to teamwork
• Has better cultural competence to interact with people from different cultures.
Content
• Personal cultural values and biases
• Attributes of global business mindset
• Cultural awareness and identity
• Cultural frameworks
• Business context in terms of geography
• Intercultural communication skills
Materials
Kurssin aikana tarjottava kirjallisuus, videot ja podcastit
Teaching methods
Luennot ja keskustelut, kirjallinen materiaali ja podcastit, tehtävät, kulttuuriportfolio, case-oppiminen, itsenäinen tiedonhaku, vierailijat ja mahdolliset kansainväliset tapahtumat
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämälähtöiset caset, tehtävät ja vierailijoiden kokemukset, henkilökohtainen työskentely, ryhmätyöskentely, tiedonhankinta, innovaatiopedagogiikka
Student workload
Henkilökohtaiset tehtävät, kulttuuriportfolio, ryhmätyöskentely, oman oppimisen reflektointi
Opiskelijan työn mitoitus:
30 tuntia - yhteiset tapaamiset
30 tuntia - kulttuuriportfolion tekeminen ja aiheeseen tutustuminen
30 tuntia - henkilökohtaiset tehtävät
40 tuntia - työelämälähtöinen ryhmätehtävä
Evaluation methods and criteria
Henkilökohtaiset oppimistehtävät 60%
Ryhmätehtävät 40%
Aktiivisuus yhteisissä tapaamisissa ja tunnilla tehtävät harjoitukset vaikuttavat arvosanaan yhden pykälän verran kumpaankin suuntaan.
Läsnäolo yhteisissä tapaamisissa vähintään 50%, jotta kurssista voi päästä läpi.
Kurssi sisältää erilaisia oppimistehtäviä:
- tehtävä, jotka arvioidaan skaalalla 0-5. Jos tehtävä palautetaan myöhässä, se alentaa arvosanaa yhdellä pykälällä.
- tehtävät, jotka arvioidaan skaalalla 0-1-2. Jos tehtävä palautetaan myöhässä, sen arvosana on 0.
- tehtävät, jotka arvioidaan skaalalla HYV/HYL
Kaikki oppimistehtävät pitää olla suoritettuna hyväksytysti, jotta kurssista pääsee läpi.
Failed (0)
Opiskelija ei osallistu yhteisiin tapaamisiin. Kaikkia tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole suoritettu hyväksytysti. Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätyöskentelyyn.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija
- ymmärtää kansainvälisyystaitojen merkityksen kansainvälisessä liiketoiminnassa
- tunnistaa erilaisia kulttuuriin liittyviä malleja ja teorioita
- hakee tietoa erilaisista liiketoimintakulttuureista ja osaa ottaa kulttuurieroja huomioon kansainvälisessä liiketoiminnassa
- tunnistaa tekijöitä, jotka vaikuttavat yrityksen kansainvälistymiseen.
Opiskelija on läsnä lähitunneilla, mutta ei osallistu tunneilla käytävään keskusteluun. Kaikki tehtävät on palautettu, mutta niissä on selkeitä puutteita ja ne sisältävät hyvin niukasti lähdemateriaalia. Tuotokset jäävät hyvin yleiselle tasolle.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää kansainvälisyystaitojen merkityksen kansainvälisessä liiketoiminnassa ja tunnistaa omat kehittymiskohteensa.
- tunnistaa erilaisia kulttuuriin liittyviä malleja ja teorioita ja pystyy hyöntämään niitä annetuissa tehtävissä.
- hakee monipuolisesti tietoa erilaisista liiketoimintakulttuureista ja analysoi kulttuurieroja kansainvälisessä liiketoiminnassa
- tunnistaa yrityksen kansainvälistymiseen vaikuttavat tekijät ja osaa suunnitella ja tehdä ehdotuksia yrityksen kansainvälistymiseen.
Opiskelija on läsnä lähitunneilla ja osallistuu tunneilla käytävään keskusteluun. Kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan. Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- ymmärtää kansainvälisyystaitojen merkityksen kansainvälisessä liiketoiminnassa, tunnistaa omat kehittymiskohteensa ja lähtee kehittämään niitä aktiivisesti.
- tunnistaa erilaisia kulttuuriin liittyviä malleja ja teorioita ja pystyy soveltamaan niitä eri tilanteissa.
- hakee monipuolisesti tietoa erilaisista liiketoimintakulttuureista, analysoi kulttuurieroja kansainvälisessä liiketoiminnassa ja huomioi ne omassa toiminnassaan.
- tunnistaa tekijät, jotka on otettava huomioon yrityksen kansainvälistymissuunnitelmassa; pystyy suunnittelemaan ja tekemään toteuttamiskelpoisia ja perusteltuja ehdotuksia yrityksen kansainvälistymiseen.
Opiskelija on läsnä lähitunneilla ja osallistuu aktiivisesti tunneilla käytävään keskusteluun. Kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan. Tuotokset on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen ja osoittavat kykyä yhdistää monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.