Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointi - verkkosivujen hyödyntäminen liiketoiminnassa (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BN14-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2022 - 14.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.01.2022 - 03.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Kai Schleutker
Sanna Merisalo
Opintojakso
KH00BN14
Toteutukselle KH00BN14-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Sisältö alueittain

11.01 - 25.01.2022 "Digitaalinen markkina" (Kai Schleutker)
1.2. - 15.2. 2022 "Verkkopresenssi ja sen kehittäminen" (Sanna Merisalo)
01.03. - 03.05.2022 Julkaisujärjestelmät, Verkkosivuston luominen (KS, SM)

Tavoitteet

Opiskelija

• osaa käyttää verkkosivustoa osana yrityksen digitaalista smarketingia
• osaa suunnitella verkkosivut palvelemaan yrityksen liiketoimintaa ja tuntee julkaisujärjestelmiä
• osaa hyödyntää verkkosivustoille ohjautuvan liikenteen lainalaisuuksia
• osaa käyttää internetin ilmaistyökaluja verkkosivujen analysoitiin ja kehittämiseen

Sisältö

• Digitaalinen smarketing
• Hyvän verkkosivuston ominaisuudet
• Julkaisujärjestelmät
• Hakukoneoptimointi ja verkkosivuston löydettävyys
• Konversio
• Analytiikka

Oppimateriaalit

Luentomateriaali
Verkkopohjainen materiaali
WIX-ohjemateriaali

Opetusmenetelmät

Internetin käyttäminen tiedonhaussa ja jatkuva oppiminen; teoriaan soveltaminen käytäntöön; käytännön työskentely ryhmissä ja yksin

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Aloitteellisuuteen perustuva luova ryhmätyöskentely, verkostoituminen sekä kriittistä ajattelua rohkaiseva tehtävien analysointi. Käänteinen opetus.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Julkaistaan myöhemmin ja tarkennetaan Optimassa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tentit Itsissä 2 kpl (yksilö)
Case-tehtävät 3 kpl (ryhmä)
Verkkosivuston luominen (ryhmä)

5 op = 135 tuntia

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävässään opiskelija asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Opetuskerroista poissaolo vaikuttaa alentavasti arvosanaan.

Hylätty (0)

Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan ja/tai tehtäviä ei olla suoritettu hyväksyttävästi, kurssisuoritus hylätään.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.

Siirry alkuun