Introduction to Digital Business (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3041232-3011
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 14.01.2022
Ajoitus
02.02.2022 - 30.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 130
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Maria Välivirta Havia
- Arto Manninen
Ryhmät
-
PLIITS21Liiketalous S21
Tavoitteet
Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis
Sisältö
- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssin kuluessa.
Opetusmenetelmät
Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Online luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.
Sisällön jaksotus
Kurssilla on kaksi pääteemaa: digitaaliset business mallit ja CRM. Tarkoitus on tarkastella mm. liiketoimintamallien peruskäsitteitä digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Liiketoimintamallien murrosta ja modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM). Aikataulu helmi-toukokuu 2022. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla. Luennot pidetään etäyhteydellä. Luennonlinkit ja kurssimateriaalit löytyvät Its-alustalta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja sen pohjalta pidettävään esitykseen. Lopputyön osuus arvosanasta (0-5) on 100%.Kaikki ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei arvioida ja kurssi on hylätty.
Hylätty (0)
Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Yksi tai useampi ryhmätyö on palauttamatta.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Ymmärtää liiketoimintamallien ja CRM:n peruskäsitteistön. Ryhmätyöt palaututettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Lopputyön jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Oppilas on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa. Liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Osaa analysoida ja kritisoida case-esimerkkejä hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki erinomaista, raportti ja esitys ovat huolellisesti laadittu sekä rakenteen että sisällön muodossa. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedon haun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti.