Skip to main content

Markkinoinnin kehittämistehtävä (5 cr)

Code: KH00CA03-3002

General information


Enrollment
01.12.2022 - 03.02.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.02.2023 - 14.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Janne Granfors
Marianne Renvall
Course
KH00CA03
No reservations found for realization KH00CA03-3002!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Kurssi pohjautuu syksyn toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä kevään kurssiin Sisältömarkkinointi. Myynnin kehittämistehtävän jatko siten, että ehdotetut myynnin lisäämistoimenpiteet kehitetään markkinoinnin näkökulmasta. (Jos opiskelija ei ole osallistunut myynnin kehittämistehtävän kurssille, niin hän voi valita yrityksen, jonka myyntiprosessin hän tietää ja tuntee hyvin, esim. oman työntantajayrityksen. Tässä tapauksessa keskustellaan opettajan kanssa ennen työn aloittamista).

Ehdotetaan yritykselle markkinointitoimenpiteitä ml. sisältömarkkinointi. Tehdään markkinointisuunnitelma ohjeistuksen mukaan. Valittu markkinoinnin toimenpide tietylle kohderyhmälle esitellään viimeisellä opetuskerralla posterinäyttelyssä.

Pakolliset lähikerrat:
17.2. Kehittämistyön briiffaus osana kurssia Myynnin ja markkinoinnin johtaminen.
21.4. Kehittämistyön työstäminen pienryhmissä, opettajan ja opiskelijoiden palaute jatkotyöstöä varten.
11.5. klo 9.15-16, posterinäyttely yhdessä Liiketoiminnan kehittämisen kanssa. Markkinointisuunnitelman palautuksen deadline 15.5.

Objective

As a result of the course, the student is able to implement the theory of leadership within the practical sales management environment. The student is able to analyze, develop and further improve marketing and sales operations.

Content

At the very beginning the students must select a target company for which an improvement plan is established focusing on marketing and sales operations.
To enable the above it is essential to first analyze the current status of the operations respectively. Thereafter a plausible future vision is established. Based on the vision (where do we want go, and why) a strategic plan is created.
The established development plan is discussed with the target company representatives, and adjusted according to the acquired feedback.

Materials

Kurssi pohjautuu syksyn toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä kevään kurssiin Sisältömarkkinointi ja niissä käytettyihin materiaaleihin.

Teaching methods

Hyödynnetään mm. seuraavia oppimismenetelmiä:
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt

Exam schedules

Ei tenttiä.

International connections

Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista, soveltamista ja oppimista.

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa.

Student workload

Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen ohjeistuksen mukaan. Suunnitelma pohjautuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin perusteelliseen tuntemiseen. Valitun markkinointitoimenpiteen esittely posterinäyttelyssä.
5 op eli 135 tuntia aktiivista työtä.

Assessment criteria, approved/failed

Kehittämistehtävä hyväksytään suoritetuksi, kunhan kehittämistehtävän molemmat osa-alueet eli markkinointisuunnitelma ja posteriesittely on hoidettu Its Learningissä olevan tehtäväannon mukaisesti.

Aktiivisuus ja poissaolot lähiopetuksesta vaikuttavat arviointiin.

Further information

Kurssin tarkempi kuvaus ja tehtävät ovat Its Learningissä

Go back to top of page