Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin kehittämistehtävä (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CA03-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 03.02.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.02.2023 - 14.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Janne Granfors
Marianne Renvall
Opintojakso
KH00CA03
Toteutukselle KH00CA03-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Kurssi pohjautuu syksyn toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä kevään kurssiin Sisältömarkkinointi. Myynnin kehittämistehtävän jatko siten, että ehdotetut myynnin lisäämistoimenpiteet kehitetään markkinoinnin näkökulmasta. (Jos opiskelija ei ole osallistunut myynnin kehittämistehtävän kurssille, niin hän voi valita yrityksen, jonka myyntiprosessin hän tietää ja tuntee hyvin, esim. oman työntantajayrityksen. Tässä tapauksessa keskustellaan opettajan kanssa ennen työn aloittamista).

Ehdotetaan yritykselle markkinointitoimenpiteitä ml. sisältömarkkinointi. Tehdään markkinointisuunnitelma ohjeistuksen mukaan. Valittu markkinoinnin toimenpide tietylle kohderyhmälle esitellään viimeisellä opetuskerralla posterinäyttelyssä.

Pakolliset lähikerrat:
17.2. Kehittämistyön briiffaus osana kurssia Myynnin ja markkinoinnin johtaminen.
21.4. Kehittämistyön työstäminen pienryhmissä, opettajan ja opiskelijoiden palaute jatkotyöstöä varten.
11.5. klo 9.15-16, posterinäyttely yhdessä Liiketoiminnan kehittämisen kanssa. Markkinointisuunnitelman palautuksen deadline 15.5.

Tavoitteet

Opiskelija osaa:
- soveltaa opittua markkinoinnin ja myynnin johtamisen teoriaa ja työkaluja myynti- ja markkinointitoimenpiteiden tehostamiseksi

Sisältö

Opiskelija laatii:
- myynnin ja markkinoinnin kehityssuunnitelman hankitun osaamisen perusteella sisältäen valitun yrityksen nykytilanteen, tulevaisuuden vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, joiden avulla visio saavutetaan). Kehityssuunnitelma esitetään yritykselle ja muokataan mahd. palautteen perusteella.

Oppimateriaalit

Kurssi pohjautuu syksyn toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä kevään kurssiin Sisältömarkkinointi ja niissä käytettyihin materiaaleihin.

Opetusmenetelmät

Hyödynnetään mm. seuraavia oppimismenetelmiä:
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Kansainvälisyys

Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista, soveltamista ja oppimista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen ohjeistuksen mukaan. Suunnitelma pohjautuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin perusteelliseen tuntemiseen. Valitun markkinointitoimenpiteen esittely posterinäyttelyssä.
5 op eli 135 tuntia aktiivista työtä.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Kehittämistehtävä hyväksytään suoritetuksi, kunhan kehittämistehtävän molemmat osa-alueet eli markkinointisuunnitelma ja posteriesittely on hoidettu Its Learningissä olevan tehtäväannon mukaisesti.

Aktiivisuus ja poissaolot lähiopetuksesta vaikuttavat arviointiin.

Lisätiedot

Kurssin tarkempi kuvaus ja tehtävät ovat Its Learningissä

Siirry alkuun