Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin kehittämistehtävä (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CA03-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 03.02.2023

Ajoitus

10.02.2023 - 14.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Janne Granfors
  • Marianne Renvall

Ryhmät

  • MLIITS21
    Liiketalous, aikuiskoulutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa:
- soveltaa opittua markkinoinnin ja myynnin johtamisen teoriaa ja työkaluja myynti- ja markkinointitoimenpiteiden tehostamiseksi

Sisältö

Opiskelija laatii:
- myynnin ja markkinoinnin kehityssuunnitelman hankitun osaamisen perusteella sisältäen valitun yrityksen nykytilanteen, tulevaisuuden vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, joiden avulla visio saavutetaan). Kehityssuunnitelma esitetään yritykselle ja muokataan mahd. palautteen perusteella.

Oppimateriaalit

Kurssi pohjautuu syksyn toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä kevään kurssiin Sisältömarkkinointi ja niissä käytettyihin materiaaleihin.

Opetusmenetelmät

Hyödynnetään mm. seuraavia oppimismenetelmiä:
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista, soveltamista ja oppimista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen ohjeistuksen mukaan. Suunnitelma pohjautuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin perusteelliseen tuntemiseen. Valitun markkinointitoimenpiteen esittely posterinäyttelyssä.
5 op eli 135 tuntia aktiivista työtä.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Kehittämistehtävä hyväksytään suoritetuksi, kunhan kehittämistehtävän molemmat osa-alueet eli markkinointisuunnitelma ja posteriesittely on hoidettu Its Learningissä olevan tehtäväannon mukaisesti.

Aktiivisuus ja poissaolot lähiopetuksesta vaikuttavat arviointiin.

Sisällön jaksotus

Kurssi pohjautuu syksyn toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä kevään kurssiin Sisältömarkkinointi. Myynnin kehittämistehtävän jatko siten, että ehdotetut myynnin lisäämistoimenpiteet kehitetään markkinoinnin näkökulmasta. (Jos opiskelija ei ole osallistunut myynnin kehittämistehtävän kurssille, niin hän voi valita yrityksen, jonka myyntiprosessin hän tietää ja tuntee hyvin, esim. oman työntantajayrityksen. Tässä tapauksessa keskustellaan opettajan kanssa ennen työn aloittamista).

Ehdotetaan yritykselle markkinointitoimenpiteitä ml. sisältömarkkinointi. Tehdään markkinointisuunnitelma ohjeistuksen mukaan. Valittu markkinoinnin toimenpide tietylle kohderyhmälle esitellään viimeisellä opetuskerralla posterinäyttelyssä.

Pakolliset lähikerrat:
17.2. Kehittämistyön briiffaus osana kurssia Myynnin ja markkinoinnin johtaminen.
21.4. Kehittämistyön työstäminen pienryhmissä, opettajan ja opiskelijoiden palaute jatkotyöstöä varten.
11.5. klo 9.15-16, posterinäyttely yhdessä Liiketoiminnan kehittämisen kanssa. Markkinointisuunnitelman palautuksen deadline 15.5.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Kurssin tarkempi kuvaus ja tehtävät ovat Its Learningissä

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Markkinointisuunnitelma valitun yrityksen myynnin tukemiseen ja lisäämiseen. Posterinäyttelyssä esitellään suunnitelman yhtä markkinointi-ideaa tietylle kohderyhmälle. Markkinointisuunnitelma ja posteriesittely ovat pakollisia osioita kurssia.