Leading a group and pedagogy 2 (5 cr)
Code: 2011405-3005
General information
- Enrollment
- 02.07.2021 - 31.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 14
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
- Teachers
- Marja Susi
- Course
- 2011405
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
19.10.- 4.11. 2021
Objective
Student is able to plan and teach a workshop. Student is able to lead a groupwith participatory methods and ethical way.
Content
Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.
Materials
Jaetaan opintojakson aikana.
Teaching methods
Luento-opetus, pienryhmätyöskentely, työpajojen ohjaaminen, raportti.
Student workload
Opintojakson aikana syvennetään omaa osaamista ryhmän ohjaamisesta. Painopistealueena ovat taiteen ja kulttuurin hyvinvointivaikutukset teatteri-ilmaisun ohjaajan työssä.
Opintojaksolla tutustutaan ajankohtaiseen tietoon taiteen ja kulttuurin hyvinvointivaikutuksista ja suunnitellaan sekä toteutetaan kolmen työpajan kokonaisuus pienryhmissä Turun ammatti-instituutin lähihoitajaopiskelijoille.
Työpajojen sisältö suunnitellaan osallistujaryhmien tarpeiden sekä ohjaajien omien tavoitteiden mukaan.
Ensimmäinen kerta (tutustuminen + työskentely)
20.10. 8-12 välillä
Työpajakerrat 27.10 sekä 3.11. 8-12
Opintojakson päätteeksi kirjoitetaan raportti omasta oppimiskokemuksesta ja opintojakson teemojen mahdollisuuksista teatteri-ilmaisun ohjaajan työssä.
Evaluation methods and criteria
Läsnäolo opetuksessa ja osallistuminen
-annettujen tehtävien suorittaminen määräajassa
-sisällön kehittäminen itsenäisesti ja yhdessä ryhmän kanssa
-ohjaajana toimiminen ja siinä kehittyminen
-vuorovaikutus osana prosessia
-raportti
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
-opiskelija on läsnä opetuksessa
-opiskelija ymmärtää perustiedot sisällöstä
-annettujen tehtävien suorittaminen
Assessment criteria, good (3-4)
-läsnäolo opetuksessa
-opiskeltavan sisällön soveltaminen ja kehittäminen ryhmässä ja yksilönä sekä ohjaustilanteissa
-ryhmätehtävissä rakentavasti ja reflektiivisesti toimiminen, sisällön soveltaminen jäsennetysti
-oman reflektiokyvyn osoittaminen suhteessa annettuihin tehtäviin
Assessment criteria, excellent (5)
-läsnäolo opetuksessa
-opiskeltavan sisällön soveltaminen ryhmässä ja yksilönä sekä ohaustilanteissa
-ryhmätehtävissä rakentavasti ja reflektiivisesti toimiminen, sisällön soveltaminen jäsennetysti
-oman reflektiokyvyn osoittaminen suhteessa annettuihin tehtäviin
-lisäksi sisällön kehittäminen erityisen kiitettävällä tavalla yksilönä ja ryhmässä