Skip to main content

Dramaturgy 2 (5 cr)

Code: 2011518-3004

General information


Enrollment
04.12.2021 - 28.02.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.02.2022 - 30.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Seats
8 - 17
Teachers
Minna Haapasalo
Course
2011518
No reservations found for realization 2011518-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kurssin aikana käsitellään 1900- ja 2000-lukua dramaturgian näkökulmasta. Käydään läpi eeppinen dramaturgia, absurdi dramaturgia ja nykydramaturgiat. Kurssilla tutkitaan esittävien taiteiden murrosta, kun teksti- ja tarinakeskeisten paradigmojen rinnalle on noussut esitystä ja esityksellisyyttä painottavia ajattelutapoja. Mitä käsitteitä käytetään pohdittaessa dramaturgiaa tilassa enemmän kuin tekstinä?

Objective

Opiskelija syventää dramaturgian perusteiden osaamistaan.

Content

Luennot, työpajat, harjoitteet ja itsenäinen työ.

Materials

Oppikirjana käytetään mm. teosta Dramaturgiakirja: Kaikki järjestyy aina. (Saatavana verkosta pdf-nä).

Teaching methods

Kurssi koostuu luennoista, opiskelijoiden keskusteluista, harjoitteista, lukemisesta ja oman kurssityön eli pienoisnäytelmän / esitystekstin kirjoittamisesta. Oppilaat tekevät kurssin aikana myös ryhmissä esitelmän yhdestä nykynäytelmäteoksesta.

Evaluation methods and criteria

1. läsnäolo opetuskerroilla
2. tehtävien suorittaminen määräajassa
3. dramaturgisten työkalujen ja rakenteiden käyttö tehtävissä
4. annettuun oppimateriaaliin tutustuminen ja sen soveltaminen

Failed (0)

Opiskelija ei suoriudu opintojakson tehtävistä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaan. Osaa tunnistaa opintojakson keskeiset ammattikäsitteet. Opiskelija on läsnä ja osallistuu vuorovaikutustilanteisiin. Opiskelija on tehnyt kaikki oppimistehtävät.

Assessment criteria, good (3-4)

Lisäksi opiskelija osaa käyttää opintojaksolla esiintuotuja tekstin tuottamisen lähtökohtia hyväkseen oppimistehtävissä. Osaa yhdistää teoreettisen tiedon osaksi omaa työskentelyään. Etsii omaa taiteellista näkemystään/työtapaansa.

Assessment criteria, excellent (5)

Lisäksi opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja tavoitteellisesti. Osaa reflektoida ja yhdistää oppimaansa aiempaan osaamiseensa.

Go back to top of page