Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation (3 op)
Toteutuksen tunnus: 100117-3031
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 12.12.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
- roo.sv
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ann-Katrin Tyni-Nummelin
Ryhmät
-
MLIISK22Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2022
Tavoitteet
Opiskelija osaa kommunikoida kirjallisesti tavallisissa työelämän viestintätilanteissa.
Sisältö
Opiskelija osaa
- kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksistaan ja –tehtävistään
- kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa
- viestiä asiakaslähtöisesti
- käyttää oman alan keskeistä terminologiaa
Oppimateriaalit
Opiskelija voi itse halutessaan hankkia kurssin taustamateriaaliksi seuraavan oppikirjan oman opiskelunsa tueksi:
Hanska-Aare S., Keränen M., Lehtoviita K., Pirttilä M.. Gå med vinst! Affärssvenska för högskolor. Edita 2014.
Kurssikirjan keskeistä sisältöä käsitellään opetuksen aikana osittain, mutta myös muuta oppitunneilla annettavaa materiaalia käytetään kurssilla.
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetus, ryhmätyöskentely, itsenäinen työskentely kirjallisten ja suullisten tehtävien parissa
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Sovitaan kurssin alkaessa
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöinen innovaatiopedagogiiikka
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation
3op x 27h opiskelijatyötä:
- kirjoittaminen ja luetunymmärtäminen
- opiskelijan omat kirjalliset ruotsin kielen harjoitukset
- kirjalliset tuntiharjoitukset
- kirjalliset ruotsin kielen arvioitavat kurssitehtävät
Sisällön jaksotus
Kontaktitunnit syyskauden 2022 tulevan työjärjestyksen mukaan
Viestintäkanava ja lisätietoja
Opintojakson tavoite:
Opiskelija oppii kommunikoimaan kirjallisesti erilaisissa työelämän tilanteissa. Hän osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan ja työkokemuksestaan, esitellä työympäristöään, viestiä asiakaslähtöisesti ja käyttää oman alansa terminologiaa.
Läsnäolo kontaktiopetuksessa:
Kielten opetuksen kontaktitunnit sisältävät vuorovaikutuksellista käytännön kielitaidon, sekä suullisen että kirjallisen, harjoittelua ja aktivointia opiskelijaryhmän kesken. Näin ollen on kontaktiopetuksessa läsnäolo välttämätöntä kurssin suorittamiseksi. Mahdolliset poissaolot lasketaan kurssin loppuarviointia alentavaksi.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
-Kirjalliset ruotsin kielen kurssitehtävät, jotka aikatauluineen, opiskelumateriaaleinen ja ohjeineen ilmoitetaan itslearning kurssiympäristössä.
-Aktiivinen tuntityöskentely
Hylätty (0)
Ks. Eurooppalainen viitekehys https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=090000168045bb68
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Ks. Eurooppalainen viitekehys https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=090000168045bb68
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Ks. Eurooppalainen viitekehys https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=090000168045bb68
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ks. Eurooppalainen viitekehys https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=090000168045bb68