Siirry suoraan sisältöön

Myynnin kehittämistehtävä (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CA02-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 01.02.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.02.2023 - 09.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Marianne Renvall
Arto Kuuluvainen
Ryhmät
MLIISK22
Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2022
Opintojakso
KH00CA02
Toteutukselle KH00CA02-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Myynnin kehittämistehtävä integroituu kahteen muuhun syksyn opintojaksoon (Myyntiprosessi ja työkalut ja Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö). Näissä haltuunotettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävän lopputulemana on suunnitelma myynnin tehostamisesta valitussa yrityksessä, jossa on kiinnitetty huomiota myynnin nykytilanteeseen ja tuleviin trendeihin.

Kehittämistehtävässä opiskelija:
-valitsee yrityksen ja
-tutkii ja kuvaa valitun yrityksen myyntiprosessia
-haastattelee myynnistä vastaavia henkilöitä
-ehdottaa valitun yrityksen myyntiprosessin tehostamista (miten myyntiä lisätään)
-soveltaa myynnin teoriaa ja tulevaisuuden näkymiä ehdotukseen.

13.2. klo 13-16 Myynnin kehittämistehtävän briiffaus Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö-kurssin yhteydessä
9.5. klo 9-16 Kehittämistehtävien esittelyt

Tavoitteet

Opiskelija:
-tutustuu ja kuvaa valitun yrityksen myyntiprosessin
-ehdottaa tehostamista yrityksen myyntiprosessiin (myynnin lisääminen)

Sisältö

Kehittämistehtävässä opiskelija:
-valitsee yrityksen ja
-tutkii ja kuvaa valitun yrityksen myyntiprosessia
-haastattelee myynnistä vastaavia henkilöitä
-ehdottaa valitun yrityksen myyntiprosessin tehostamista (miten myyntiä lisätään).

Oppimateriaalit

Kahden myynnin opintojakson materiaalien soveltaminen (Oivaltava myyntityö: Hänti, Kairisto-Mertanen,Kock. EDITA 2016 ja luentomateriaalit) sekä aiheesta lisämateriaalia esimerkiksi:

Keki R Bothe, Beyond Customer Satisfaction to Customer Loyalty. AMA1996
Selling and sales management: Jobber & Lancaster. Pearson Education LTD 2015
The New Strategic Selling: Miller & Heiman. 3rd Edition 2016
Selling, Building Partnerships: Castleberry & Tanner. McCrawHill Education 9th Edition 2016
International Sales Training Student Field Book (2015)
Nettimateriaali Simon Sinek ja Daniel Goleman.

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelminä hyödynnetään mm. seuraavia oppimismenetelmiä:
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Kansainvälisyys

Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Suunnitelma myyntiprosessin tehostamisesta, joka pohjautuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin perusteelliseen tuntemiseen sekä myyntiprosessin ja myyntityökalujen käyttöön.

5 op eli 135 tuntia aktiivista työtä

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Kehittämistehtävä hyväksytään suoritetuksi, kunhan kehittämistehtävän kaikki osa-alueet on hoidettu tehtäväannon mukaisesti. Tehtäväanto löytyy Its Learningistä. Kukin opiskelija esittää oman suunnitelmansa suullisesti viimeisellä yhteisellä tapaamiskerralla.

Pakolliset lähikerrat:
13.2. klo 13-16 Myynnin kehittämistehtävän briiffaus Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö-kurssin yhteydessä
9.5. klo 9-16 Kehittämistehtävien esittelyt

Lisätiedot

Kurssin tarkempi kuvaus ja tehtävät ovat Its Learningissä

Siirry alkuun