Myynnin kehittämistehtävä (5 cr)
Code: KH00CA02-3003
General information
- Enrollment
-
01.12.2022 - 01.02.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.02.2023 - 09.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Marianne Renvall
- Arto Kuuluvainen
- Course
- KH00CA02
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Myynnin kehittämistehtävä integroituu kahteen muuhun syksyn opintojaksoon (Myyntiprosessi ja työkalut ja Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö). Näissä haltuunotettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävän lopputulemana on suunnitelma myynnin tehostamisesta valitussa yrityksessä, jossa on kiinnitetty huomiota myynnin nykytilanteeseen ja tuleviin trendeihin.
Kehittämistehtävässä opiskelija:
-valitsee yrityksen ja
-tutkii ja kuvaa valitun yrityksen myyntiprosessia
-haastattelee myynnistä vastaavia henkilöitä
-ehdottaa valitun yrityksen myyntiprosessin tehostamista (miten myyntiä lisätään)
-soveltaa myynnin teoriaa ja tulevaisuuden näkymiä ehdotukseen.
13.2. klo 13-16 Myynnin kehittämistehtävän briiffaus Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö-kurssin yhteydessä
9.5. klo 9-16 Kehittämistehtävien esittelyt
Objective
The student:
-gets to know and describes the sales process of a chosen company
-suggests improvement in the sales process of the company (increased sales)
Content
In the development task the student:
-selects a target company
-does research about the company and describes it as well as its sales process and operations
-interviews sales responsibles of the company
-suggests intensification and practical improvement of the sales process in the company
Materials
Kahden myynnin opintojakson materiaalien soveltaminen (Oivaltava myyntityö: Hänti, Kairisto-Mertanen,Kock. EDITA 2016 ja luentomateriaalit) sekä aiheesta lisämateriaalia esimerkiksi:
Keki R Bothe, Beyond Customer Satisfaction to Customer Loyalty. AMA1996
Selling and sales management: Jobber & Lancaster. Pearson Education LTD 2015
The New Strategic Selling: Miller & Heiman. 3rd Edition 2016
Selling, Building Partnerships: Castleberry & Tanner. McCrawHill Education 9th Edition 2016
International Sales Training Student Field Book (2015)
Nettimateriaali Simon Sinek ja Daniel Goleman.
Teaching methods
Oppimismenetelminä hyödynnetään mm. seuraavia oppimismenetelmiä:
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.
Exam schedules
Ei tenttiä.
International connections
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
Suunnitelma myyntiprosessin tehostamisesta, joka pohjautuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin perusteelliseen tuntemiseen sekä myyntiprosessin ja myyntityökalujen käyttöön.
5 op eli 135 tuntia aktiivista työtä
Assessment criteria, approved/failed
Kehittämistehtävä hyväksytään suoritetuksi, kunhan kehittämistehtävän kaikki osa-alueet on hoidettu tehtäväannon mukaisesti. Tehtäväanto löytyy Its Learningistä. Kukin opiskelija esittää oman suunnitelmansa suullisesti viimeisellä yhteisellä tapaamiskerralla.
Pakolliset lähikerrat:
13.2. klo 13-16 Myynnin kehittämistehtävän briiffaus Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö-kurssin yhteydessä
9.5. klo 9-16 Kehittämistehtävien esittelyt
Further information
Kurssin tarkempi kuvaus ja tehtävät ovat Its Learningissä