Managing Sales and Marketing (5 cr)
Code: KH00BS07-3004
General information
- Enrollment
-
01.06.2023 - 05.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.08.2023 - 28.11.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Marianne Renvall
- Taru Kankaanpää
- Course
- KH00BS07
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssi aikana käsiteltävät teemat:
- johtajuuden perusteet, ihmisten johtaminen ja suorituksen johtaminen
- Smarketing-ajattelun yhteys johtamiseen, jossa myynti ja markkinointi eivät enää toimi erillisissä siiloissa vaan toimivat tiiviissä yhteistyössä
- valmentava johtajuus ja motivaatio.
Kurssin aikataulu:
Kurssi alkaa ennakkotehtävällä, joka puretaan ensimmäisellä lähitapaamisella. Ennakkotehtävään liittyvä lukumateriaali ilmoitetaan viimeistään 28.8.2023.
Yhteiset tapaamiset:
12.9. klo 13-16
3.10. klo 13-16
31.10. klo 13-16
21.11. klo 13-16
Objective
Student:
- comprehends the core knowledge and skills of sales and marketing management (management and leadership)
- recognizes the benefits which can be achieved in sales and marketing collaboration
- is able to describe the principles of management and leadership within a chosen company
- is able to utilize different marketing strategies and tools, ie. content marketing, in converting the buyer in buyer’s journey
Content
- theories of sales and marketing management and processes
- reports the company’s current situation by interviewing sales and marketing executive(s)
- builds a content marketing plan for a chosen company
Materials
Heinonen, S., Pentti, P. & Klingberg, R. 2012. Kaikkien aivot käyttöön. Kolmas painos. Talentum Media.
Hertzberg, F. One More Time: How do you motivate employees?
Hughes, T. 2019. Smarketing: how to achieve competitive advantage through blended sales and marketing. London: Kogan Page.
Järvinen, P. T. 2014. Johda suoritusta. Alma Talent.
Luentomateriaali
Teaching methods
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
-artikkelin lukeminen ja dialogin esittely
-esimiehen haastattelu ja työn esittely ja raportointi
sekä itsenäiset tehtävät kuten teorian omaksuminen ja reflektion kirjoittaminen.
Exam schedules
Ei tenttiä
International connections
Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
5 op=135 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Lähiopetuskerrat, ryhmätöiden itsenäinen työstäminen.
Further information
Its Learning.
1. vuoden liiketalouden opinnot tulee olla suoritettu.