Siirry suoraan sisältöön

Communication and Cultural Sensitivity in International Business (3 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BY69-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 21.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 25.05.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Opettaja

  • Annika Karppelin

Ryhmät

  • PLILOS20B
    PLILOS20B
  • PLILOS20A
    PLILOS20A
  • LIPATMODHankintojenKehittaminen
    MOD Hankintojen kehittäminen

Tavoitteet

After completing the study unit the student can:
- define the various theoretical frameworks on culture and cultural differences
- describe the challenges in managing and working in a multicultural environment
- interact and communicate with company representatives from different cultural backgrounds
- work in international business environment.

Sisältö

Cultural frameworks, awareness and identity
Organizational and service culture
Intercultural communication skills
Communication with company representatives from different cultural backgrounds

Oppimateriaalit

https://www.hofstede-insights.com/product/compare-countries/
Richard Lewis: Multiculturalism observed: Exploring identity, 2006
Sekä kaikki tunnilla jaettu materiaali (osa myös ITS-alustalla).

Opetusmenetelmät

Ryhmätyöskentely ja ryhmän esitykset
Opiskelijoiden ideoimat simulaatio harjoitteet ja aktiviteetit
Mahdollinen simulaatio-harjoite (riippuu ryhmän koosta ja koronatilanteesta) ja opettajan key note luennot ja harjoitteet

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä. Arviointi perustuu aktiivisuuteen ja tehtävien suorittamiseen.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteuttaa innovaatiopedagogiikkaa, jossa opiskelijat asettavat oppimisensa tavoitteet ja suunnittelevat yhteisesti teemat.

Sisällön jaksotus

Sisältö ja kokonaisuuden aikataulutus sovitaan ryhmän kanssa opintojakson alussa.
Tapaamisia viikoittain ja suuressa osassa on opiskelijoiden aktiivisuus ja esitykset.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Osa opiskelijoista kuvaa tätä opintojaksoa lukujärjestyksen hauskimmaksi opintojaksoksi ja sanoivat, että "on kiva tulla kouluun". Ja oppimistakin tapahtuu siinä sivussa. Englannin kielen käyttö aktivoituu ja harjoitteissa kansainvälisyyden ymmärrys vahvistuu käytännönläheisesti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautetut tehtävät (4), tuotetaan englanniksi ja niiden sisältö arvioidaan asteikolla 1-5:
1) My cultural identity (partly done in the class)
2) Stereotypes and cultural encounters
3) Short report (3 sivua tekstiä) on chosen culture and analysis according to
chosen cultural theories. Raportti sisältää haastattelun.
4) Reflection on the learning
Reflektioon kuuluu itsearviointi. Opettaja arvioi reflektion asteikolla 1-5