Asiakasprojektien toteutus (15 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BG79-3006
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
02.08.2021 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 - 15
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marianne Renvall
Ryhmät
-
MyAkatemiaMyyntiAkatemia
Tavoitteet
Opiskelijalla on valmiudet projektimaiseen työskentelyyn yhdessä asiakkaan kanssa ja hän osaa tavoitteellisesti suunnitella ja toteuttaa projekteja. Opiskelija osaa käyttää projektinhallinnan työvälineitä sekä dokumentointiin, että tehokkaaseen viestintään sekä projektin sisällä, että projektin asiakkaalle.
Opiskelija hallitsee asiakashallinnan perusasiat, tarjoukset, aikataulutuksen sekä kommunikaation sekä oman tiimin että asiakkaan suuntaan. Lisäksi opiskelija osaa asettaa projektin tavoitteet yhdessä asiakkaan kanssa ja ohjata tiimin toimintaa asiakkaan tavoitteen saavuttamiseksi.
Sisältö
Asiakasprojektien vetäminen tai projekteihin aktiivisena jäsenenä osallistuminen ja projektin suunnittelu, budjetointi, aikataulutus ja toteutus presentaatioineen.
Opetusmenetelmät
Tiimioppiminen ja oppiminen asiakasprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä kehitetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat treenit, projektit, tiedonhankintaa ja teoriaa sekä oppimissopimus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella. 5-15 op.
Sisällön jaksotus
Asiakasprojektien vetäminen tai projekteihin aktiivisena jäsenenä osallistuminen ja projektin suunnittelu, budjetointi, aikataulutus ja toteutus presentaatioineen.
Opiskelijalla on valmiudet projektimaiseen työskentelyyn yhdessä asiakkaan kanssa ja hän osaa tavoitteellisesti suunnitella ja toteuttaa projekteja. Opiskelija tutustuu projektihallinnan työkaluihin ja osaa käyttää jotain näistä.
Opiskelija osaa myyntiprosessin vaiheet, aikataulutuksen sekä kommunikaation sekä oman tiimin että asiakkaan suuntaan. Opiskelija osaa kuunnella asiakasta ja toimia asiakaslähtöisesti. Asiakaspalaute ohjaa toimintaa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa sekä tuotoksia toiminnasta (dokumentteja, raportteja, kuvia, linkkejä, videoita, ym.).
Hylätty (0)
Opiskelija ei täytä hyväksytyn kriteereitä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
• toimia osana projektitiimiä
• suunnitella, seurata ja toteuttaa sekä raportoida asiakkaan hyväksymän projektin
• arvioida projektissa omaa tekemistään
• tutustua eri projektityökaluihin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvosana hyvä (3 - 4), opiskelija osaa
• edellä mainitut asiat sekä
• arvioida projektin mahdollisia riskejä
• soveltaa yhtä tai useampia projektityökaluja ammattimaisesti asiakasprojekteissa.
• hallita viestinnän ja kommunikoinnin projektiryhmän ja toimeksiantajan välillä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arvosana kiitettävä (5), opiskelija
• hallitsee edellä mainitut asiat sekä
• saavuttaa asiakasprojektissa korkean asiakastyytyväisyyden
• toimii tavoitteellisesti asetetut päämäärät saavuttaen
• osaa toimia paineen alla vaativissa tilanteissa
• osaa tavoitteellisesti vetää tiimiä tai toimia osana sitä ottaen siinä tärkeän roolin.