Digitaalinen markkinointi (15 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BG97-3005
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
02.08.2021 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 - 15
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marianne Renvall
Ryhmät
-
MyAkatemiaMyyntiAkatemia
Tavoitteet
Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia ja sen kanavia yrityksen markkinointiin ja asiakkuuksien hallintaan sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita. Opiskelija tunnistaa verkkosivuston ja sosiaalisen median merkityksen ja osaa suunnitella kävijöiden määrää lisääviä ja heidän sitoutumistaan luovia toimenpiteitä sekä tuntee web-analytiikan perusteet.
Sisältö
Hyvän ja toimivan verkkosivun ominaisuudet, hakukoneoptimoinnin peruskäsitys, kuinka luodaan liikennettä sivuille, verkostojen luominen digitaalisessa ympäristössä, sosiaalisen median vaikutuksen ymmärtäminen ja kanavien hyödyntäminen.
Oppimateriaalit
Komulainen Minna 2018, Menesty digimarkkinoinnilla
Kananen Jorma, 2018, Digimarkkinointi ja sosiaalisen median markkinointi
Kananen Jorma, 2018, Digitaalinen B2B-markkinointi : miten yritys onnistuu digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median yritysmarkkinoinnissa?
Opetusmenetelmät
Tiimioppiminen ja oppiminen asiakasprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä kehitetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat treenit, projektit, tiedonhankintaa ja teoriaa sekä oppimissopimus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan ja arviointi tehdään tuntimäärän ja saavutettujen tuotosten perusteella. 5-15 op.
Sisällön jaksotus
Oppimisen tavoitteena on ymmärtää keskeisiä digitaaliseen markkinointiin liittyviä asioita mm. hyvän ja toimivan verkkosivun ominaisuudet, hakukoneoptimoinnin peruskäsitys, kuinka luodaan liikennettä sivuille, verkostojen luominen digitaalisessa ympäristössä, sosiaalisen median vaikutuksen ymmärtäminen ja kanavien hyödyntäminen.
Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia ja sen kanavia yrityksen markkinointiin ja myyntiin. Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita. Hän valitsee asiakasprojekteihin sopivia työkaluja ja kanavia ja kokeilee niitä löytääkseen toimivia ratkaisuja toimeksiantajalle. Opiskelija arvioi toimenpiteiden tehokkuutta digitaalisen datan analysointimenetelmiä käyttäen.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Tarkoitettu MyyntiAkatemian opiskelijoille.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa sekä tuotoksia toiminnasta (dokumentteja, raportteja, kuvia, linkkejä, videoita, ym.).
Hylätty (0)
Opiskelija ei täytä hyväksytyn kriteerejä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa:
-tunnistaa digitaalisen markkinoinnin keskeisiä asioita
-osana tiimiä suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisia digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä
-ymmärtää asiakasprojektin tavoitteet ja on mukana toteuttamassa näitä
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa:
-toimia itsenäisesti, aktiivisesti, toimeksiannon mukaisesti hyödyntäen tietotaitoa
-toimia selkeästi, tavoitteellisesti, kehityshakuisesti ja tuloksellisesti
-valita digitaalisen markkinoinnin työkaluja ja soveltaa niitä monipuolisesti
-analysoida digmarkkinoinnin tuloksia erilaisten työkalujen avulla
-kehittää digitaalista markkinointia asiakasta ajatellen
-raportoida ja reflektoida loogisesti ja selkeäst
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa:
-soveltaa digimarkkinoinnin tietoperustaa asiakasprojekteissa sekä kehittää asiakkaan markkinointia innovatiivisesti
-käyttää eri digimarkkinoinnnin työkaluja monipuolisesti ja laajasti
-analysoida digitaalisen markkinoinnin tuloksia eri työkalujen avulla ja ehdottaa jatkotoimenpiteitä
-ehdottaa myyntiä lisääviä digimarkkinoinnin toimenpiteitä
-kehittää digitaalista markkinointia asiakasta ajatellen
-reflektoida kriittisesti ja vaihtoehtoja pohtien