Skip to main content

Child Clients and Their Welfare in Residential Work (5 cr)

Code: 7081251-3003

General information


Enrollment
02.12.2021 - 31.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 39
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Niina Vuoristo
Noora Kumpulainen
Laura Närvi
Susanna Virta
Course
7081251
No reservations found for realization 7081251-3003!

Evaluation scale

H-5

Objective

Student
- is able to recognize the special needs of placed children and their families
- learns to support placed children and their families

Content

Content
- placed children’s welfare; children’s “normal” and special needs; affectional issues, trauma
- with placed children; therapeutic facility upbringing
- cooperation between special and demanding level services: facility care (child and youth caring institution, reform schools),
special medical care, neuropsychiatry
- support of adaptation at home, parenthood persuasion
- participation of placed children’s parents

Teaching methods

Opettajan verkko-ohjaukset toteutuvat Zoomissa torstaisin klo 16.00 - 18.00.
Linkki toimitetaan kalenterikutsuna.

Moduulin aikainen toteutuksen prosessi kuvattu Itslearningissä.

30.3 – 6.4. Kirjallisuustehtävä, lapsilähtöisyys, lapsen asema lastensuojelussa / NV
6.4. Kirjallisuustehtävän purku, Veturointi -toiminta (lastensuojelun kokemusasiantuntijat) klo 9-9.45.

6.4 – 13.4, Lapsen kasvu ja kehitys, lasten erityistarpeet (NEPSY) / NK
13.4. Tehtävän purku, Lapsen kasvu ja kehitys

13.4 - 20.4, Lastenkoti lasten kotina, sijoitettujen lasten kanssa työskentely, terapeuttinen laitoskasvatus / LN
20.4. Tehtävän purku: Lastenkoti lasten kotina

20.4 – 27.4, Omaohjaajana lastenkodissa / LN
27.4. Purku: Omaohjaajana lastenkodissa

27.4 - 4.5, Lasten traumatisoituminen, sijoitettujen lasten kanssa työskentely / NK
4.5. Purku: Lasten traumatisoituminen

4.5 - 11.5, Kiintymyssuhdehäiriöt / NK
11.5. Purku: Kiintymyssuhdehäiriöt

11.5 - 18.5
18.5. Moduulin päätös / LN, NK, SV, NV

Pedagogic approaches and sustainable development

Ennakkotehtävät
Tiimitehtävät
Portfolio-työskentely

Further information

Yksilötyöskentely: Hyväksytty / täydennettävä. Yksilötyönä tehtävät ennakkotehtävät tulee palauttaa ohjeistuksen mukaisena ajankohtana. Ennakkotehtävät tulee palauttaa viimeistään jakson päättyessä. Palauttamattomat ennakkotehtävät = jakson hylätty suoritus. Seuraavaksi opiskelija voi palauttaa tehtävät Psos20V toteutuksen mukaisesti keväällä 2023.
Jos opiskelija osallistuu toistuvasti tiimin yhteiseen työskentelyyn niin, että hän ei ole tehnyt ennakkotehtävää, tiimi ilmoittaa, että opiskelija ei voi enää osallistua tiimin työskentelyyn. Opintojakson päättyessä opettajat tarkastavat Optimasta ennakkotehtävien palautuspäivämäärät. Jos opiskelija on palauttanut ennakkotehtävän annettua päivämäärää myöhemmin enemmän kuin yhden kerran, hänen suorituksensa hylätään.
Tiimissä työstettävä soveltava tehtävä: hyväksytty / täydennettävä.
Viikottaiseen opettajan verkko-ohjaukseen torstaisin 16-18 tulee osallistua 100%, 50 % voi korvata poissaolon korvaavalla tehtävällä.

Go back to top of page