Skip to main content

Counselling and Support for Adult Clients (5 cr)

Code: 7081241-3015

General information


Enrollment
01.12.2021 - 09.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 17.04.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Noora Kumpulainen
Sirppa Kinos
Tiina Laakso
Meeri Rusi
Course
7081241
No reservations found for realization 7081241-3015!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

HUOM! 5.1.22 KORONAOHJEIDEN MUKAISESTI OPETUSTA SIIRRETÄÄN VERKKOON.

11.1.22
10.00-11.30 Opintojakson aloitus. Oppimistehtävä. Sirppa Kinos.
https://turkuamk.zoom.us/j/67812985964?from=addon
12.30-15.45 Aikuisen asiakkaan ohjaaminen. Meeri Rusi.
18.1.
8.15-11.30 Elämänkaari. Noora Kumpulainen.
12.30-15.45 Kriisityö ja mielenterveystyö. Noora Kumpulainen.
Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/61566818421
25.1.
8.15-11.30 Nuorten aikuisten elämän haasteet - elämänhallinta, työllisyys, asuminen. Meeri Rusi.
12.30-15.45 Sosiokulttuurinen vanhustyö. Sirppa Kinos.
8.2.
8.15-11.30 Päihdetyö. Tiina Laakso.
12.30-15.45 Simulaatioharjoitukset (ryhmissä) Tiina Laakso, Sirppa Kinos, Meeri Rusi, Noora Kumpulainen.
15.2.
8.15-11.30 Rikosseuraamustyö. Meeri Rusi.
12.30-14.00 Tentti luentosalissa (ei verkossa!). Sirppa Kinos. Opintojakson palaute, täytä verkossa palautekysely (Itslearning).

Objective

Student
- knows the different phases of the life cycle and the identity development process
- learns different ways to work with the young and adults

Content

Content
- life cycle and identity development
- crisis and mental health work
- social work with substance abusers
- work in the criminal sanctions field
- work with the seniors

Materials

Näkki, P. & Sayd, T. (toim.) 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Helsinki: Edita (löytyy e-kirjana 2020) sekä
Vilen, M., Leppämäki, P. & Ekström, L. 2008 tai uudempi. Vuorovaikutuksellinen tukeminen. Helsinki: WSOY.

Teaching methods

yksilötyöskentely
kirjallisuusperusteinen
oppimistehtäväperusteinen
simulaatioperusteinen

Exam schedules

Tentti 15.2.22.
Uusintatentit uusintatenttipäivinä kampuksella. Ilmoittaudu Sirppa Kinokselle viim. 2 viikkoa ennen.
Ke 30.3.2022 klo 16.00-19.00, valvojat Hanna Kirjavainen & Noora Kumpulainen, paikka ICT_B1047_Alpha
Ke 11.5.2022 klo 16.00-19.00, valvojta Juha Knuuttila & Marika Kouki, paikka ICT_B1047_Alpha
VIIMEINEN UUSINTATENTTIMAHDOLLISUUS maanantaina 17.10.22 klo 14-15.30 (paikka ICT_C2046). Ilmoitatutuminen Sirppa Kinokselle sähköpostitse viimeistään 2 viikkoa ennen.

Tenttimateriaaliin sisältyy oppimateriaali (ks. yllä) ja lähiopiskelumateriaali.

Pedagogic approaches and sustainable development

Verkko-oppiminen
Simulaatio-oppiminen

Completion alternatives

-

Student workload

Oppimistehtävän ohje löytyy Itslearningista opintojakson alkaessa.
Tehtävän palautuspäivä: 18.2.2022.
Toinen ja kolmas palautuspäivä 18.3.2022 ja 30.5.2022.

Evaluation methods and criteria

Luennot ja simulaatiot 1 op, hyväksytty - hylätty. Simulaatioissa 100 % läsnäolovelvoite.
Oppimistehtävä 2 op, hyväksytty - hylätty
Tentti (kirjat ja lähiopiskelumateriaali) 2 op, 1-5, hylätty.

Failed (0)

Opiskelija ei hahmota elämänkaaren eri vaiheita ja niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija ei hallitse kriisin vaiheita ja niihin liittyvää auttamistoimintaa. Opiskelija ei tunne mielenterveyden riskitekijöitä eikä suojaavia tekijöitä. Opiskelija ei tunne päihdetyön menetelmiä. Hän ei tunne rikosseuraamustyön peruskäsitteistöä eikä etiikkaa. Hän ei tiedä vuorovaikutuksellisen tukemisen eri lähestymistapoja (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) eikä niiden keskeisiä piirteitä. Hän ei tunne asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu).

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija tietää joitakin elämänkaaren eri vaiheita ja niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija osaa nimetä kriisin eri vaiheet. Opiskelija tietää joitakin mielenterveyden riskitekijöitä ja suojaavia tekijöitä. Opiskelija osaa nimetä päihdetyön menetelmiä. Hän tietää rikosseuraamustyön eri muotoja.
Hän osaa nimetä joitakin vuorovaikutuksellisen tukemisen lähestymistapoja, mutta ei tunne niiden keskeisiä piirteitä. Hän osaa nimetä joitakin asiakastyön keskeisiä menetelmiä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoimintaa. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä mielenterveyden ensiavun perusteet. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja vapautumisen jälkeisen arkielämän haasteita. Hän tuntee joitakin vuorovaikutuksellisen tukemisen eri lähestymistapoja (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) ja niiden keskeisiä piirteitä. Hän tuntee asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu).

Assessment criteria, excellent (5)

Englanniksi
Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoiminnan. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä osaa kuvata mielenterveyden ensiavun käytäntöjä. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja perheen haasteita. Hän tuntee vuorovaikutuksellisen tukemisen keskeiset lähestymistavat (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) ja niiden keskeiset piirteet. Hän tuntee asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu). Hän osaa arvioida eri työmenetelmien soveltuvuutta eri asiakasryhmille ja eri elämäntilanteisiin.

Further information

Simulaatiossa harjoittelemme ammatillista vuorovaikutusta. Valmistaudu siihen perehtymällä vuorovaikutuksellisen tukemisen periaatteisiin tenttikirjojen avulla.

Go back to top of page