Counselling and Support for Adult Clients (5 cr)
Code: 7081241-3016
General information
- Enrollment
- 01.12.2021 - 09.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 17.04.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 28
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Noora Kumpulainen
- Tiina Laakso
- Sirppa Kinos
- Meeri Rusi
- Course
- 7081241
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
10.1. 8.00-10.00 Opintojakson aloitus ja oppimistehtävät SK. https://turkuamk.zoom.us/j/69272651071?from=addon
17.1. 8.00-10.00 Elämänkaari ja kriisit NK.
https://turkuamk.zoom.us/j/61566818421
24.1. 8.00-10.00 Nuoret aikuiset ja haasteet SK. Seniorityö SK.
31.1. 8.00-10.00 Rikosseuraamustyö MR. Päihdetyö TL. .
7.2. 8.00-10.00 Simulaatiot (TL, SK, MR).
14.2. 8.00-10.00 Tentti ja palaute SK. Tentti aukeaa Itslearningissa klo 10. Tentin jälkeen käy täyttämässä palautekysely Itsleaningissa.
Objective
Student
- knows the different phases of the life cycle and the identity development process
- learns different ways to work with the young and adults
Content
Content
- life cycle and identity development
- crisis and mental health work
- social work with substance abusers
- work in the criminal sanctions field
- work with the seniors
Materials
Näkki, P. & Sayd, T. (toim.) 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Helsinki: Edita sekä
Vilen, M., Leppämäki, P. & Ekström, L. 2008 tai uudempi. Vuorovaikutuksellinen tukeminen. Helsinki: WSOY.
Teaching methods
yksilötyöskentely
kirjallisuusperusteinen
oppimistehtäväperusteinen
simulaatioperusteinen
Exam schedules
Tentti 14.2.22.
Uusintatentit uusintatenttipäivinä:
Ke 30.3.2022 klo 16.00-18.00 Itslearningissa.
Ke 11.5.2022 klo 16.00-19.00, Itslearningissa.
.
Tenttimateriaaliin sisältyy oppimateriaali (ks. yllä) ja lähiopiskelumateriaali.
Pedagogic approaches and sustainable development
Verkko-oppiminen
Simulaatio-oppiminen
Completion alternatives
-
Student workload
Oppimistehtävän ohje löytyy Itslearningista opintojakson alkaessa.
Tehtävän palautuspäivä: 14.2.2022.
Toinen ja kolmas palautuspäivä 14.3.2022 ja 30.5.2022.
Evaluation methods and criteria
Verkkoluennot ja simulaatiot 1 op, hyväksytty - hylätty. Simulaatioissa 100 % läsnäolovelvoite.
Oppimistehtävä 2 op, hyväksytty - hylätty
Tentti (kirjat ja lähiopiskelumateriaali) 2 op, 1-5, hylätty.
Failed (0)
Opiskelija ei hahmota elämänkaaren eri vaiheita ja niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija ei hallitse kriisin vaiheita ja niihin liittyvää auttamistoimintaa. Opiskelija ei tunne mielenterveyden riskitekijöitä eikä suojaavia tekijöitä. Opiskelija ei tunne päihdetyön menetelmiä. Hän ei tunne rikosseuraamustyön peruskäsitteistöä eikä etiikkaa. Hän ei tiedä vuorovaikutuksellisen tukemisen eri lähestymistapoja (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) eikä niiden keskeisiä piirteitä. Hän ei tunne asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu).
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija tietää joitakin elämänkaaren eri vaiheita ja niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija osaa nimetä kriisin eri vaiheet. Opiskelija tietää joitakin mielenterveyden riskitekijöitä ja suojaavia tekijöitä. Opiskelija osaa nimetä päihdetyön menetelmiä. Hän tietää rikosseuraamustyön eri muotoja.
Hän osaa nimetä joitakin vuorovaikutuksellisen tukemisen lähestymistapoja, mutta ei tunne niiden keskeisiä piirteitä. Hän osaa nimetä joitakin asiakastyön keskeisiä menetelmiä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoimintaa. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä mielenterveyden ensiavun perusteet. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja vapautumisen jälkeisen arkielämän haasteita. Hän tuntee joitakin vuorovaikutuksellisen tukemisen eri lähestymistapoja (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) ja niiden keskeisiä piirteitä. Hän tuntee asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu).
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoiminnan. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä osaa kuvata mielenterveyden ensiavun käytäntöjä. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja perheen haasteita. Hän tuntee vuorovaikutuksellisen tukemisen keskeiset lähestymistavat (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) ja niiden keskeiset piirteet. Hän tuntee asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu). Hän osaa arvioida eri työmenetelmien soveltuvuutta eri asiakasryhmille ja eri elämäntilanteisiin.
Further information
Simulaatiossa harjoittelemme ammatillista vuorovaikutusta. Valmistaudu siihen perehtymällä vuorovaikutuksellisen tukemisen periaatteisiin tenttikirjojen avulla.