Skip to main content

Counselling and Support for Adult Clients (5 cr)

Code: 7081241-3016

General information


Enrollment
01.12.2021 - 09.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 17.04.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 28
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Noora Kumpulainen
Tiina Laakso
Sirppa Kinos
Meeri Rusi
Course
7081241
No reservations found for realization 7081241-3016!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

10.1. 8.00-10.00 Opintojakson aloitus ja oppimistehtävät SK. https://turkuamk.zoom.us/j/69272651071?from=addon
17.1. 8.00-10.00 Elämänkaari ja kriisit NK.
https://turkuamk.zoom.us/j/61566818421
24.1. 8.00-10.00 Nuoret aikuiset ja haasteet SK. Seniorityö SK.
31.1. 8.00-10.00 Rikosseuraamustyö MR. Päihdetyö TL. .
7.2. 8.00-10.00 Simulaatiot (TL, SK, MR).
14.2. 8.00-10.00 Tentti ja palaute SK. Tentti aukeaa Itslearningissa klo 10. Tentin jälkeen käy täyttämässä palautekysely Itsleaningissa.

Objective

Student
- knows the different phases of the life cycle and the identity development process
- learns different ways to work with the young and adults

Content

Content
- life cycle and identity development
- crisis and mental health work
- social work with substance abusers
- work in the criminal sanctions field
- work with the seniors

Materials

Näkki, P. & Sayd, T. (toim.) 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Helsinki: Edita sekä
Vilen, M., Leppämäki, P. & Ekström, L. 2008 tai uudempi. Vuorovaikutuksellinen tukeminen. Helsinki: WSOY.

Teaching methods

yksilötyöskentely
kirjallisuusperusteinen
oppimistehtäväperusteinen
simulaatioperusteinen

Exam schedules

Tentti 14.2.22.
Uusintatentit uusintatenttipäivinä:
Ke 30.3.2022 klo 16.00-18.00 Itslearningissa.
Ke 11.5.2022 klo 16.00-19.00, Itslearningissa.
.
Tenttimateriaaliin sisältyy oppimateriaali (ks. yllä) ja lähiopiskelumateriaali.

Pedagogic approaches and sustainable development

Verkko-oppiminen
Simulaatio-oppiminen

Completion alternatives

-

Student workload

Oppimistehtävän ohje löytyy Itslearningista opintojakson alkaessa.
Tehtävän palautuspäivä: 14.2.2022.
Toinen ja kolmas palautuspäivä 14.3.2022 ja 30.5.2022.

Evaluation methods and criteria

Verkkoluennot ja simulaatiot 1 op, hyväksytty - hylätty. Simulaatioissa 100 % läsnäolovelvoite.
Oppimistehtävä 2 op, hyväksytty - hylätty
Tentti (kirjat ja lähiopiskelumateriaali) 2 op, 1-5, hylätty.

Failed (0)

Opiskelija ei hahmota elämänkaaren eri vaiheita ja niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija ei hallitse kriisin vaiheita ja niihin liittyvää auttamistoimintaa. Opiskelija ei tunne mielenterveyden riskitekijöitä eikä suojaavia tekijöitä. Opiskelija ei tunne päihdetyön menetelmiä. Hän ei tunne rikosseuraamustyön peruskäsitteistöä eikä etiikkaa. Hän ei tiedä vuorovaikutuksellisen tukemisen eri lähestymistapoja (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) eikä niiden keskeisiä piirteitä. Hän ei tunne asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu).

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija tietää joitakin elämänkaaren eri vaiheita ja niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija osaa nimetä kriisin eri vaiheet. Opiskelija tietää joitakin mielenterveyden riskitekijöitä ja suojaavia tekijöitä. Opiskelija osaa nimetä päihdetyön menetelmiä. Hän tietää rikosseuraamustyön eri muotoja.
Hän osaa nimetä joitakin vuorovaikutuksellisen tukemisen lähestymistapoja, mutta ei tunne niiden keskeisiä piirteitä. Hän osaa nimetä joitakin asiakastyön keskeisiä menetelmiä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoimintaa. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä mielenterveyden ensiavun perusteet. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja vapautumisen jälkeisen arkielämän haasteita. Hän tuntee joitakin vuorovaikutuksellisen tukemisen eri lähestymistapoja (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) ja niiden keskeisiä piirteitä. Hän tuntee asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu).

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoiminnan. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä osaa kuvata mielenterveyden ensiavun käytäntöjä. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja perheen haasteita. Hän tuntee vuorovaikutuksellisen tukemisen keskeiset lähestymistavat (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) ja niiden keskeiset piirteet. Hän tuntee asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu). Hän osaa arvioida eri työmenetelmien soveltuvuutta eri asiakasryhmille ja eri elämäntilanteisiin.

Further information

Simulaatiossa harjoittelemme ammatillista vuorovaikutusta. Valmistaudu siihen perehtymällä vuorovaikutuksellisen tukemisen periaatteisiin tenttikirjojen avulla.

Go back to top of page