Siirry suoraan sisältöön

Terveyden edistäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BW22-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 14.03.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.03.2022 - 22.04.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Terveydenhoitajakoulutus
Opettajat
Nita Björklöf
Hanna Ollikkala
Maika Kummel
Ryhmät
PTERTK22
Terveydenhoitaja (AMK), päivätoteutus K22
Opintojakso
TH00BW22
Toteutukselle TH00BW22-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

vk 10 - vk 17
Teemat.
Terveyslähtöisyys terveydenhoitajan työssä
Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
Terveysteknologia
Kestävä kehitys

Tavoitteet

Some of the studies in the study unit are arranged in English

Objectives

After the study unit the student will be able to:
• Describe how the health-oriented approach is used as a basis for public health nursing work
• Describe the current challenges related to the health and well-being of the population and the factors behind them
• Describe the indicators of the health and well-being of the population and the importance of data in identifying the need for services and the provision of services
• Describe the overall structure of social and health services and the legislation concerning social and health services
• Retrieve information and guide people in different life stages to seek social and health services
• Recognize the importance of multiprofessional activities from the perspective of service needs
• Understand the importance of occupational and patient safety in nursing
• Describe the meaning, benefits and general fields of application of health care technology in nursing
• Describe the principles of sustainable development taking into account ecological, financial and social and cultural sustainability and the capital they generate.

Sisältö

Contents

• Health-orientation in the work of a public health nurse
o The concepts of health and health-orientation
o Engagement, empowerment, resource-orientation
o A public health nurse as an expert of health promotion
• Customer-oriented social and health services
o Health and well-being of the population (current challenges and the factors behind them, register data and statistics)
o Promotion of health and functional capacity, prevention of illnesses and accidents
o Social and health care system and its development, funding, responsibilities and supervision and customer/patient rights
o Social and health care services
o Rehabilitation and rehabilitation services
o Referring a customer to social and health care services
• Health care technology
o Digitalization and the use of technology in health care
o Health care technology products and their usability in health promotion and self-care of customers
• Sustainable development
o Elements of sustainable development: ecological sustainability, financial sustainability, social sustainability, cultural sustainability
o Objectives and action programmes in sustainable development
o Sustainable development compliant activities in the work of a public health nurse

Oppimateriaalit

Itslearning - oppimisalustalla

Opetusmenetelmät

Etä- ja verkko-opinnot
Tiimityöskentely
Ohjaus ja opettaminen

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöinen tiimioppiminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Teemat.
Terveyslähtöisyys terveydenhoitajan työssä
Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
Terveysteknologia
Kestävä kehitys


tehtäväksiannot tarkemmin It`slearning - oppimisalustalla

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson sisällön mukaisista tavoitteista. Viestintä on pääosin havainnollista ja asiantuntevaa.
Yhteistyötä on tehty rakentavasti.
Omia näkemyksiä ja ratkaisuja on pääosin arvioitu luotettavasti ja kriittisesti perustellen.
Työskentely on ollut pääosin sitoutunutta ja tehdyt ratkaisut ovat perusteltuja ja hyödynnettäviä.
Pääosin aktiivinen oppimistilanteisiin osallistuminen ja hakeutuminen sekä vastuun ottaminen omasta ja yhteisestä oppimisesta

Lisätiedot

Työelämälähtöisesti opetus integroituu JunioriAMK-toimintaan.

Siirry alkuun