Skip to main content

Lifespan and Education (5 cr)

Code: TH00CA36-3001

General information


Enrollment
01.12.2021 - 17.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.03.2022 - 08.04.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 65
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Marika Kouki
Noora Kumpulainen
Susanna Virta
Course
TH00CA36
No reservations found for realization TH00CA36-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

vko 10
to 10.3. klo 8:15 - 9:15 jakson aloitus (MK, NK) klo 9:30 - 11:30 opetus NK
pe 11.3. klo 8:15 - 9:45 PBL -ryhmät 1,2,3,4 klo 10:00 - 11:30 PBL-ryhmät 5,6,7,8 (opettajat mukana)

vko 11
to 17.3. klo 8:15 - 14:00 Nooran opetus, klo 14:15 -16:00 PBL-ryhmät työskentelevät itsenäisesti
pe 18.3. ko 8:15 - 14:00 Marikan opetus: Kasvatus ja oppiminen, lapsikäsitys.

vko 12
pe 25.3. klo 8:15 - 9:45 PBL -ryhmät 1,2,3,4 klo 10:00 - 11:30 PBL-ryhmät 5,6,7,8 (opettajat mukana)

vko 13
31.3. klo 10 -15 Työpajapäivä MK, NK (jos on pois, päivä pitää korvata)
1.4. klo 9:00 - 11:00 PBL-ryhmät työskentelevät itsenäisesti

vko 14
7.4. klo 14:00 - 16:00 Yksilötentti Itsissä
8.4. klo 8:15 - 11:30 PBL-esitykset kahdessa ryhmässä. Ryhmät 1,2,3 ja 4 tila ICT B1033 (Noora ja Marika) sekä 5,6,7 ja 8 ICT C3044 (Heidi ja Susanna)

Osallistuminen PBL-työskentelyyn ja 31.3. työpajapäivään on velvoittavaa.

Objective

• you recognise individual and environmental factors that affect people’s growth, development and education
• you can describe the developmental tasks of different life phases
• you are familiar with theories on education, development and learning

Content

• the biological, psychological and social development of human beings
• the developmental tasks and challenges of different life phases: childhood, youth, adulthood and old age
• the psychosocial basis of education and supporting individuals’ growth and socialisation process
• early interaction and parent-infant bonding
• the ethical dimension of education

Teaching methods

Luento-opetus
PBL-työskentely
Yksilötyöskentely

Exam schedules

Yksilötentti 7.4.2022 klo 14:00 - 16:00 Itsissä (tenttipaikka on ICT_C1035_Delta)
1. uusintatentti on 11.5. klo 16:00 -18:00 Itsissä (tenttipaikka ICT_B1047_Alpha) HUOM! UUSINTATENTTIIN TULEE ILMOITTAUTUA JAKSON OPETTAJILLE KAHTA VIIKKOA ENNEN TENTTIPÄIVÄÄ.
2. uusintatentti syksyllä 2022

Pedagogic approaches and sustainable development

Toiminnallinen oppiminen

Student workload

Lähiopetus 1
PBL-työskentely 1,5 op (osallistumisvelvollisuus, jotta kurssi on hyväksytty)
Yksilötentti 2,5

Evaluation methods and criteria

Opintojakson arvioinninkohde on Itsissä tehtävä yksilötentti 7.4.2022
Arviointi 1-5

Tentittävä materiaali:
Ahonen. T., Lyytinen, H., Nurmi, J-E., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. 2014. Ihmisen psykologinen kehitys.
Opettajien luennot.

Uusintatentit on Sosiaali- kasvatusalan uusintatenttipäivänä. Ilmoittautuminen jakson vastuuopettajalle kaksi viikkoa ennen tenttiä sähköpostilla.

Failed (0)

Opiskelijan osaaminen ei yllä arviointikriteereihin 1–2

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- Opiskelija ymmärtää ihmisen kasvuun, kehitykseen ja kasvatukseen vaikuttavia tekijöitä.
- Opiskelija osaa kuvailla ihmisen eri ikävaiheiden kehitystehtäviä ja haasteita.
- Opiskelija tietää kasvatukseen ja oppimiseen liittyviä teorioita.

Assessment criteria, good (3-4)

- Opiskelija ymmärtää laajemmin ihmisen kasvuun, kehitykseen ja kasvatukseen vaikuttavia tekijöitä, sekä yksilöllisiä ja ympäristöön liittyviä näkökulmia
- Opiskelija osaa kuvailla ja selittää eri ikävaiheille tyypillisiä kehitystehtäviä ja haasteita
- Opiskelija ymmärtää keskeiset kasvatukseen ja oppimiseen liittyvät teoriat ja tietää, miten ne ilmenevät käytännön kasvatustilanteissa.

Assessment criteria, excellent (5)

- Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa tietoa ihmisen kasvatusta, kehityksestä ja kasvatuksesta, ja ymmärtää yksilölliset tarpeet sekä ympäristötekijöiden merkityksen.
- Opiskelija osaa kuvailla, selittää ja soveltaa oppimiansa eri ikävaiheiden kehitystehtäviä ja haasteita.
- Opiskelija argumentoi kasvatuksen ja oppimisen teorioita käytännön kasvatustoimintaan.

Go back to top of page