Siirry suoraan sisältöön

English Professional Skills, B2 (3 op)

Toteutuksen tunnus: 1001004-3180

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 17.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.01.2022 - 17.02.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
englanti
Paikat
10 - 40
Opettajat
Anniina Teittinen
Opintojakso
1001004
Toteutukselle 1001004-3180 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Englannin kielen suullisen ja kirjallisen taidon harjoittelu alakohtaisten ja monipuolisten tehtävien avulla. Tekstien kirjoittaminen, esitelmän pitäminen, keskusteleminen, tekstien lukeminen, sanaston harjoittelu.

Ajoitus keväällä 2022. Tarkat päivämäärät löytyvät lukujärjestyksestä.

Tavoitteet

The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts.
Upon completing the course, the students have acquired sufficient skills to communicate at level B2 of the European Framework of Reference for Languages which states that at level B2, students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to their field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex argumentation, and read longer articles and reports.

Sisältö

- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of the field
- becoming professional, autonomous language users in working life

Oppimateriaalit

Opintojaksoon liittyvä materiaali itslearningissä.

Opetusmenetelmät

Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu, ongelmalähtöinen oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu, ongelmalähtöinen oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät koostuvat palautustehtävistä, tunnilla tehdyistä tehtävistä ja kotitehtävistä. Tarkemmat ohjeet itslearningissä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu läsnäoloon ja palautustehtäviin. Tehtäväkohtaiset ohjeet itslearningissä.

Hylätty (0)

The student does not complete the required tasks during the course. The oral and written production and understanding is scarce. The absences exceed the limitation, the student quits the course.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The student succeeds passably in the oral and written production. The student is able to communicate even though the communication is inaccurate at times. The lack and inconsistency of the vocabulary repertoire limits the communication. There are deficiencies in the structures of the language.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

The student is able to succeed well in varied oral and written production situations. The student masters a varied vocabulary repertoire of the field and uses it well but there may be some inaccuracies in the language production. The student demonstrates skills to use structures in a versatile and correct manner but there might appear some mistakes in more demanding structures.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student demonstrates excellent skills in varied and demanding oral and written production situations. The student knows how to communicate in a context-appropriate manner. The student masters to a versatile and excellent extent the vocabulary of the field and in other contexts as well. The student is able to use multiple structures and shows how to use them in an almost impeccable manner.

Siirry alkuun